Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/yq32oh4rp9
OČEKIVANJA UČENIKA OD OBRAZOVANJA U GLAZBENOJ ŠKOLI
Davor Brđanović
orcid.org/0000-0001-8048-8840
; Glazbena škola u Varaždinu
Sažetak
Glazbeno obrazovanje u glazbenoj školi sadrži optimalan odnos tradicionalnih
i suvremenih pedagoških postupaka i dobar je primjer uspješnog suživota
„starog“ i „novog“ u obrazovanju. Stalni izazov predstavlja mu propitivanje zahtjeva
vremena u kojem se ostvaruje te planiranje nužnih obrazovnih prilagodbi.
U tom smjeru ovaj je rad - nastao kao dio aktivnosti povodom obilježavanja 190
godina od početka rada Glazbene škole u Varaždinu - istražio današnja očekivanja
učenika od obrazovanja u glazbenoj školi.
U istraživanju, koje je bilo dobrovoljno i anonimno, sudjelovala su 152 učenika
Glazbene škole u Varaždinu. Obuhvaćen je uzorak u rasponu od prvog pripremnog
razreda za srednju glazbenu školu do četvrtog razreda srednje glazbene
škole. Korišten je instrument Upitnik glazbenih očekivanja konstruiran za ovo
istraživanje.
T-testom za nezavisne uzorke nisu nađene statistički značajne razlike u očekivanjima
prema glazbenom obrazovanju u glazbenoj školi s obzirom na spol ispitanika.
Izuzetak predstavlja očekivanje zarade gdje učenici statistički značajno
više od učenica (t=3,81; p=0,000) procjenjuju kako uče glazbu jer ona omogućava
dobru zaradu.
Kruskal-Wallisovim testom među konstruiranim su se grupama - 1. i 2. pripremni
razred za srednju glazbenu školu (GŠ42); 1. i 2. r. srednje GŠ; 3. i 4. r.
srednje GŠ - pokazale statistički značajne razlike u procjenama očekivanja prema
glazbenom obrazovanju kod tvrdnji: pohađam GŠ jer su me na to potakli roditelji
(procjene s uzrastom rastu), iznenadilo me što za GŠ treba redovito dosta
vježbati sviranje/pjevanje (procjene s uzrastom padaju), idem u GŠ jer se želim
profesionalno baviti glazbom (procjene s uzrastom rastu), GŠ nije ispunila moja
očekivanja (procjene s uzrastom rastu), učim glazbu jer ona omogućava dobru
zaradu (procjene s uzrastom rastu), upisao/la sam GŠ jer svirati i pjevati nije teško
(procjene s uzrastom padaju), GŠ treba nuditi više praktičnih glazbenih sadržaja
(procjene s uzrastom rastu), u GŠ je premalo teorijskih glazbenih sadržaja
(procjene s uzrastom rastu) i - u GŠ su mi najvažnije dobre ocjene (procjene s
uzrastom padaju).
Ukupni dobiveni rezultati - procjene na skalama upitnika i odgovori na pitanja
upitnika otvorenog tipa - upućuju na zaključak kako glazbena škola ostvaruje
glazbeno-obrazovna očekivanja svojih učenika. Dobivene primjedbe i prijedlozi učenika pokazuju da oni tijekom srednjoškolskog
glazbenog obrazovanja upoznaju samo dio obrazovnih i profesionalnih
mogućnosti u glazbi. Stoga bi u budućem radu glazbena škola trebala ostvariti
proširivanje njihovih vidika.
Ključne riječi
glazba; Glazbena škola u Varaždinu; glazbeno obrazovanje; učenici glazbe.
Hrčak ID:
231139
URI
Datum izdavanja:
24.12.2019.
Posjeta: 1.868 *