Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/ars.2928

Simbolistički opus Mihe Marinkovića i njegova recepcija u srpskoj sredini

Igor Borozan ; Odjel za povijest umjenosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Beogradu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.603 Kb

str. 133-150

preuzimanja: 442

citiraj


Sažetak

U radu se analizira simbolistički opus nedovoljno istraženog djela slikara Mihe Marinkovića. Školovan na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu, poglavito je poznat kao slikar zaumnih tema, koje se mogu svrstati u korpus simbolističkih tema krajem devetnaestog stoljeća. Od 1904. godine nastanjen u Beogradu, bio je aktivni sudionik kulturne scene srpske prijestolnice. Marinkovićeve su slike izlagane u Paviljonu Kraljevine Srbije na Međunarodnoj izložbi u Rimu 1911. godine. Njegov simbolisitički opus obuhvaća standardne teme simbolističkog slikarstva: Meduza, Lucifer, Grešnik, koje upućuju na umjetnikovu ličnost i na kompozitno doba na razmeđu vjekova. Simbolizam u Marinkovićevu opusu odražavaju njegove pouke stečene u Münchenu, koji je krajem 19. i početkom 20. stoljeća bio europski centar somnambulnih tema i umjetničkih eksperimenata. Marinkovićev je opus promatran u skladu s općim strukturama simbolizma, s posebnim osvrtom na münchenski simbolizam. Upućeno je na pojedine likovne kritike Marinkovićevih simbolističkih slika, koje svjedoče o povijesti recepcije njegova djela u kulturi Kraljevine Srbije početkom dvadesetog stoljeća. Pozitivno prihvaćanje Marinkovićevih slika u srpskoj sredini potvrđuje skladištenje trideset i pet njegovih djela u fundusu Narodnog muzeja u Beogradu.

Ključne riječi

Miho Marinković; simbolizam; slikarstvo; München; Beograd; likovna kritika

Hrčak ID:

231290

URI

https://hrcak.srce.hr/231290

Datum izdavanja:

24.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.966 *