Jezikoslovlje, Vol. 20. No. 3., 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.29162/jez.2019.16
Zašto šljokice proizvode zvuk na engleskom? utjecaj izloženosti medijima na usvajanje vokabulara u drugom jeziku
Mateja Hendrih
; Sveučilište u Zagrebu
Stela Letica Krevelj
; Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Medijima se, zbog njihovih značajki poput mogućnosti višemodalnog prikaza te široke dostupnosti i raznolikosti, često pripisuje poseban utjecaj na ovladavanje stranim jezikom. Iako su razna istraživanja utvrdila dobrobiti izloženosti medijima na drugom jeziku, malo je istraživanja koja ispituju obilježja raznih vrsta medija i njihova utjecaja na usvajanje vokabulara. Ovaj rad prikaz je studije slučaja devetogodišnje djevojčice iz Hrvatske koja je postigla visoku razinu jezičnog umijeća u engleskom jeziku prvenstveno putem izloženosti televizijskim sadržajima na tom jeziku. Analizirali smo njezinu jezičnu produkciju da bismo utvrdili jesu li pojedine značajke televizije kao medija možebitno utjecale na razvoj njezina vokabulara te na način na koji doživljava i koristi drugi jezik. Podaci o jezičnoj produkciji sudionice prikupljani su u njezinu domu, tijekom niza nestrukturiranih razgovora u neformalnoj atmosferi. Podaci o učenju jezika i jezičnom okruženju prikupljeni su putem intervjua sa sudionicom i njezinim roditelji-ma. Rezultati ukazuju da izloženost televiziji, kao mediju koji pruža priliku za opeto-vanu izloženost bogatom jezičnom unosu, kontekstualiziranom jeziku i kombinaciji vi-zualnih i zvučnih podražaja, može imati značajan utjecaj na ovladavanje vokabularom drugog jezika. Pritom treba naglasiti da je utjecaj uočen u jezičnoj produkciji visokomo-tivirane učenice engleskoga jezika u okruženju koje istinski podržava njezin jezični razvoj.
Ključne riječi
izloženost medijima u izvanškolskim aktivnostima; izloženost televizijskom sadržaju na engleskom jeziku; ovladavanje vokabularom drugoga jezika; učenje stranoga jezika u ranoj dobi.
Hrčak ID:
231457
URI
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Posjeta: 3.093 *