Jezikoslovlje, Vol. 20. No. 3., 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.29162/jez.2019.20
ODNOS IZMEĐU MJERNIH JEDINICA LEKSIČKE SLOŽENOSTI I VJEROVANJA O UČENJU STRANOG JEZIKA
Ervin Kovačević
orcid.org/0000-0003-1262-071X
; International University of Sarajevo
Sažetak
Iako se odnos između jezičnog umijeća i vjerovanja o učenju općenito opisuje kao slab i neizravan, postoje empirijski dokazi da je veza između mjernih jedinica sintaktičke složenosti i vjerovanja o učenju jezika statistički opipljiva. Budući da je sintaktička složenost samo jedan od podsustava jezične složenosti, potrebno je ispitati jesu li i ostali podsustavi u statistički mjerljivom odnosu s takvim vjerovanjima. U ovoj se studiji istražuje veza između 25 indeksa leksičke složenosti (Lu 2012; 2014) i četiri podljestvice vjerovanja o učenju jezika izvedene iz instrumenta Vjerovanja o učenju jezika (The Beliefs about Language Learning Inventory—BALLI 2.0, Horwitz 2013; Kovačević 2017). Tijekom tri semestra (zimski semestar akademske godine 2014./2015., te ljetni i zimski semestar akademske godine 2015./2016.) prikupljen je uzorak eseja 152 studenta prve godine preddiplomskih programa na Međunarodnom sveučilištu u Sarajevu. Rezultati pokazuju 15 statistički značajnih koeficijenata korelacije između 14 indeksa leksičke složenosti i tri podljestvice BALLI 2.0. Na temelju rezultata može se zaključiti da je veza između indeksa leksičke složenosti i vjerovanja o učenju stranog jezika statistički mjerljiva. Na temelju rezultate analize može se izvesti zaključak da konstrukt leksičke složenosti predstavlja koristan okvir za proučavanje načina na koji, i opsega u kojemu se individualne razlike manifestiraju u uporabi stranog jezika.
Ključne riječi
uvjerenja o učenju jezika; složenost; korelacija; BALLI; korpus.
Hrčak ID:
231467
URI
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Posjeta: 2.553 *