Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.29162/jez.2019.20

ODNOS IZMEĐU MJERNIH JEDINICA LEKSIČKE SLOŽENOSTI I VJEROVANJA O UČENJU STRANOG JEZIKA

Ervin Kovačević orcid id orcid.org/0000-0003-1262-071X ; International University of Sarajevo


Puni tekst: engleski pdf 335 Kb

str. 555-582

preuzimanja: 871

citiraj


Sažetak

Iako se odnos između jezičnog umijeća i vjerovanja o učenju općenito opisuje kao slab i neizravan, postoje empirijski dokazi da je veza između mjernih jedinica sintaktičke složenosti i vjerovanja o učenju jezika statistički opipljiva. Budući da je sintaktička složenost samo jedan od podsustava jezične složenosti, potrebno je ispitati jesu li i ostali podsustavi u statistički mjerljivom odnosu s takvim vjerovanjima. U ovoj se studiji istražuje veza između 25 indeksa leksičke složenosti (Lu 2012; 2014) i četiri podljestvice vjerovanja o učenju jezika izvedene iz instrumenta Vjerovanja o učenju jezika (The Beliefs about Language Learning Inventory—BALLI 2.0, Horwitz 2013; Kovačević 2017). Tijekom tri semestra (zimski semestar akademske godine 2014./2015., te ljetni i zimski semestar akademske godine 2015./2016.) prikupljen je uzorak eseja 152 studenta prve godine preddiplomskih programa na Međunarodnom sveučilištu u Sarajevu. Rezultati pokazuju 15 statistički značajnih koeficijenata korelacije između 14 indeksa leksičke složenosti i tri podljestvice BALLI 2.0. Na temelju rezultata može se zaključiti da je veza između indeksa leksičke složenosti i vjerovanja o učenju stranog jezika statistički mjerljiva. Na temelju rezultate analize može se izvesti zaključak da konstrukt leksičke složenosti predstavlja koristan okvir za proučavanje načina na koji, i opsega u kojemu se individualne razlike manifestiraju u uporabi stranog jezika.

Ključne riječi

uvjerenja o učenju jezika; složenost; korelacija; BALLI; korpus.

Hrčak ID:

231467

URI

https://hrcak.srce.hr/231467

Datum izdavanja:

30.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.498 *