Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32676/n.5.1.2

Primjena društveno odgovornog marketinga u poslovanju malih i srednjih poduzeća

Ružica Brečić orcid id orcid.org/0000-0003-3327-2187 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Hrvoje Bradica orcid id orcid.org/0000-0002-1922-8537 ; Zračna luka Zagreb d.o.o., Zagreb,
Mihovil Anđelinović orcid id orcid.org/0000-0003-2061-0693 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 232 Kb

str. 1-20

preuzimanja: 1.288

citiraj


Sažetak

Ciljevi rada su utvrditi dimenzije i analizirati stupanj razvoja društveno odgovornog marketinga (DOM-a) malih i srednjih poduzeća (MSP-a) u Hrvatskoj te ispitati čimbenike koji utječu na vlasnike/menadžere MSP-a prilikom primjene DOM-a. Primijenjeno je kvalitativno istraživanje putem dubinskih intervjua (n=16), analize bilješki s terena, internetskih stranica poduzeća te izvješća poduzeća vezanim uz DOM. Rezultati istraživanja su pokazali kako su vlasnici/menadžeri MSP-a u RH većinom upoznati s pojmom i definicijom DOM-a, ali kako je primjena takvog poslovanja još u začecima. DOM-a je u najvećoj mjeri usmjeren prema potrošačima, zaposlenicima i lokalnoj zajednici, dok se ostale interesno-utjecajne skupine (dobavljači, konkurencija, okoliš, vladine organizacije i mediji) spominju tek od strane nekoliko ispitanika. MSP-a se međusobno razlikuju prema stupnju razvoja društveno odgovornog marketinga i dijele se u tri skupine: poduzeća koja minimalno odgovaraju principima DOM-a, poduzeća koja imaju poseban tim unutar svoje organizacije zadužen za smišljanje i provedbu takvih aktivnosti te poduzeća koja su svoje djelovanje utemeljila na principima održivosti i slijede ih u svakoj svojoj odluci i akciji.

Ključne riječi

društveno odgovoran marketing; mala i srednja poduzeća; percepcija vlasnika/menadžera; Hrvatska

Hrčak ID:

231794

URI

https://hrcak.srce.hr/231794

Datum izdavanja:

30.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.005 *