Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.37

MEDIJSKA PISMENOST KAO KLJUČNAKOMPETENCIJA 21. STOLJEĆA

Vuk Vučetić orcid id orcid.org/0000-0002-3056-0303 ; Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Istočno Sarajevo, BiH


Puni tekst: hrvatski pdf 598 Kb

str. 37-46

preuzimanja: 1.592

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 236 Kb

str. 47-47

preuzimanja: 191

citiraj


Sažetak

U ovome radu analiziramo ključne koncepte medijske pismenosti koji mogu poslužiti kao svojevrsni
smjerokaz za snalaženje u suvremenoj “medijskoj džungli”. Naime, medijska se pismenost uglavnom
odnosi na sposobnost pristupa, analize i kreiranja medijskih sadržaja i predstavlja iznimno važnu
temu u 21. stoljeću. S obzirom na velik značaj medija i novih medijskih tehnologija u suvremenome
društvu, može se reći da nema pismenosti bez medijske pismenosti. U tom smislu, među najvažnije
koncepte medijske pismenosti ubrajaju se pitanja autorstva i strukture medijskih poruka kao i kreativnih
tehnika koje su korištene da bi se kreirali medijski tekstovi. Također, važan je koncept za razumijevanje
medijske pismenosti uloga publike u interpretaciji poruka kao i vještina prepoznavanja
ciljnih grupa. Osim toga, medijski pismene osobe trebaju biti u stanju prepoznati koje su vrijednosti
učitane u određeni medijski sadržaj, odnosno kakvi su ciljevi i namjere komunikatora, dakle kreatora
medijskih sadržaja.

Ključne riječi

medijska pismenost; publika; medijski sadržaji; nove tehnologije

Hrčak ID:

233226

URI

https://hrcak.srce.hr/233226

Datum izdavanja:

10.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.007 *