Pregledni rad
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.49
DRUŠTVENA ODGOVORNOSTTRGOVAČKIH LANACA. STUDIJA SLUČAJA:SURADNJA KAUFLANDA I LIDLA SCARITASOM ZAGREBAČKE NADBISKUPIJE
Davor Trbušić
orcid.org/0000-0001-9896-8412
; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dražen Maleš
orcid.org/0000-0001-6595-6714
; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Danijel Labaš
orcid.org/0000-0002-2339-6277
; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Društvena odgovornost strateški je segment poslovanja svake organizacije. Poznato je da primjena
koncepta odgovornoga ponašanja nerijetko rezultira podizanjem konkurentnosti organizacije te
izgradnjom pozitivne i održive reputacije na tržištu. Iznimka nisu ni trgovački lanci u Hrvatskoj,
koji društveno odgovorno ponašanje, to jest poslovanje, nastoje integrirati u sve razine korporativnoga
života. Stoga je u središtu ovoga rada pregled i analiza društveno odgovornih projekata
trgovačkih lanaca Lidl i Kaufland, ostvarenih u suradnji s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije. Za
potrebe rada provedeni su dubinski intervjui s ključnim akterima spomenutih organizacija te je
istraženo koliko je takvih projekata provedeno, što se njima željelo postići, kakav je njihov učinak,
kako takvi projekti utječu na ozračje u organizaciji i njezinu korporativnu kulturu, odnosno zašto
su se navedeni trgovački lanci odlučili za suradnju upravo s crkvenom, karitativnom institucijom.
Uz to, provedeno je i istraživanje javnoga mišljenja među mladom populacijom o tome koliko
društveno odgovorni projekti trgovačkih lanaca utječu na svijest potrošača da svoj novac potroše
upravo u trgovačkim lancima s posebnim senzibilitetom za društveno odgovorne projekte. Ključni
rezultati istraživanja pokazali su da je većina ispitanika upoznata s konceptom društveno odgovornoga
poslovanja te ga pozitivno percipira, kao i to da su mladi potrošači svoj novac skloniji trošiti
upravo u trgovačkim lancima koji društveno odgovorno djeluju. Isto tako, ispitanici istraživanja
smatraju da mediji ne pridaju dovoljnu pozornost takvim društveno odgovornim projektima, dok su, s druge strane, iskazali određenu zadršku prema motivima i pobudama trgovačkih lanaca da
primjenjuju takav poslovni koncept.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje; trgovački lanci; reputacija; korporativna kultura
Hrčak ID:
233231
URI
Datum izdavanja:
10.12.2019.
Posjeta: 1.922 *