Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46458/27121097.2019.25.92

DRUŠTVENE MREŽE I ZAPOŠLJAVANJE: PRAKSA I STAVOVI POSLODAVACA U BOSNI I HERCEGOVINI

Lidija Lesko Bošnjak orcid id orcid.org/0000-0003-2044-1551 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Mirela Mabić orcid id orcid.org/0000-0002-1529-7797 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 92-107

preuzimanja: 653

citiraj


Sažetak

Upotreba interneta i društvenih mreža neizostavan je segment u poslovanju suvremenih organizacija. Osim za promoviranje svojih aktivnosti poslodavci društvene mreže sve više koriste i u procesu pribavljanja i selekcije zaposlenika.
Osnovni cilj rada je istražiti praksu i stavove poslodavaca u Bosni i Hercegovini vezano za korištenje i percipiranje vrijednosti društvenih mreža kao jednog od alata u procesu zapošljavanja.

Empirijsko istraživanje provedeno je tijekom svibnja i lipnja 2019. godine. Anketni upitnik su pripremile autorice, a distribuiran je online. Na sudjelovanje je pozvano 300, a odazvala su se 62 poduzeća. Za prikaz rezultat korištene su apsolutne i relativne frekvencije, mjere deskriptivne statistike, a za testiranje značajnosti razlika korišteni su t test za nezavisne uzorke, ANOVA, Mann-Whitney U test te Kruskal-Wallis H test. Rezultati istraživanja pokazuju da iako 82 % ispitanih poslodavaca navodi da društvene mreže koristi u svom poslovanju svega polovina njih prepoznaje društvene mreže kao vrijedan alat u procesu pribavljanja i selekcije zaposlenika. Kao razloge zašto se društvene mreže nedovoljno koriste poslodavci navode da koriste usluge agencija za zapošljavanje, zapošljavaju po preporuci, imaju formiranu bazu potencijalnih kandidata, a dio poslodavaca ih smatra i neadekvatnim alatom u kontekstu upravljanja ljudskim potencijalima.
Kao ograničenja istraživanja treba prvenstveno navesti veličinu uzorka te upoznatost s društvenim mrežama općenito. Korišteni uzorak ne dopušta donošenje općih zaključaka za Bosnu i Hercegovinu no istraživanje daje temelje za sagledavanje stanja i trendova vezano za upotrebu društvenih mreža u kontekstu zapošljavanja.

Ključne riječi

društvene mreže; zapošljavanje; poslodavci; Bosna i Hercegovina;

Hrčak ID:

234249

URI

https://hrcak.srce.hr/234249

Datum izdavanja:

24.12.2019.

Posjeta: 1.232 *