Bogoslovska smotra, Vol. 89 No. 4, 2019.
Pregledni rad
Kvalitativno narativno istraživanje dječje religioznost i u kontekstu pet dimenzija religioznosti
Vlaho Kovačević
orcid.org/0000-0001-8247-3941
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Goran Kardum
orcid.org/0000-0002-5766-361X
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Krunoslav Malenica
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
Istraživanje duhovnosti i religioznosti kod djece je podzastupljeno u istraživanjima u kontekstu rasta i razvoja a posebno su rijetka, ili ih uopće nema, kvalitativna istraživanja. Cilj ovog istraživanja je poimanje religioznosti kod djece u okviru pet temeljnih dimenzija religioznosti i to ideološkoj, iskustvenoj, intelektualnoj, posljedičnoj i ritualističkoj. Pomoću višedimenzionalne konceptualizacije religioznosti provedeno je kvalitativno narativno istraživanje povezanosti svakodnevnice i religioznosti na dvanaest učenika u dobi od 13 do 14 godina. Izvještaji djece u intervjuima pokazujukako zamišljaju Boga kao osobu koja je iznad njihove razine postojanja, a istodobno sličan i jednak njima. Ne razlučuju nadnaravno i naravno već podrazumijevaju kao uobičajeno iskustvo što je u skladu s razinom kognitivnog razvoja. Savjest poistovjećuju s Božjim unutarnjim glasom dok neposredni mir i traganje u tišini povezuju sa spoznajom Boga. Te dvije dimenzije povezane su s odnosom i prihvaćanjem drugoga dok općenito religioznost poistovjećuju s psihološkom dimenzijom pripadanja. Buduća istraživanja trebaju se koristiti miješanom metodologijom, tj. upitnicima, dubinskim intervjuem i diskusijom grupe.
Ključne riječi
kvalitativno istraživanje; narativno istraživanje; dimenzije religioznosti; razvoj religioznosti; svakodnevni život i religijske promjene.
Hrčak ID:
234290
URI
Datum izdavanja:
17.2.2020.
Posjeta: 2.416 *