Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Kvalitativno narativno istraživanje dječje religioznost i u kontekstu pet dimenzija religioznosti

Vlaho Kovačević orcid id orcid.org/0000-0001-8247-3941 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Goran Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-5766-361X ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Krunoslav Malenica ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 377 Kb

str. 885-898

preuzimanja: 728

citiraj


Sažetak

Istraživanje duhovnosti i religioznosti kod djece je podzastupljeno u istraživanjima u kontekstu rasta i razvoja a posebno su rijetka, ili ih uopće nema, kvalitativna istraživanja. Cilj ovog istraživanja je poimanje religioznosti kod djece u okviru pet temeljnih dimenzija religioznosti i to ideološkoj, iskustvenoj, intelektualnoj, posljedičnoj i ritualističkoj. Pomoću višedimenzionalne konceptualizacije religioznosti provedeno je kvalitativno narativno istraživanje povezanosti svakodnevnice i religioznosti na dvanaest učenika u dobi od 13 do 14 godina. Izvještaji djece u intervjuima pokazujukako zamišljaju Boga kao osobu koja je iznad njihove razine postojanja, a istodobno sličan i jednak njima. Ne razlučuju nadnaravno i naravno već podrazumijevaju kao uobičajeno iskustvo što je u skladu s razinom kognitivnog razvoja. Savjest poistovjećuju s Božjim unutarnjim glasom dok neposredni mir i traganje u tišini povezuju sa spoznajom Boga. Te dvije dimenzije povezane su s odnosom i prihvaćanjem drugoga dok općenito religioznost poistovjećuju s psihološkom dimenzijom pripadanja. Buduća istraživanja trebaju se koristiti miješanom metodologijom, tj. upitnicima, dubinskim intervjuem i diskusijom grupe.

Ključne riječi

kvalitativno istraživanje; narativno istraživanje; dimenzije religioznosti; razvoj religioznosti; svakodnevni život i religijske promjene.

Hrčak ID:

234290

URI

https://hrcak.srce.hr/234290

Datum izdavanja:

17.2.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.416 *