Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/1/6/1/3

Istraživanje zadovoljstva pacijenata radiološkim uslugama u javnim i privatnim zdravstvenim ustanovama u saveznoj državi Kano

Lydia A. Gana ; Department of Medical Radiography, Faculty of Allied Health Sciences, College of Health Sciences Bayero, University Kano
Mustapha Barde ; Department of Medical Radiography, Faculty of Allied Health Sciences, College of Health Sciences Bayero, University Kano
Chigozie I. Nwobi ; Department of Medical Radiography, College of Medical Sciences, University of Maiduguri, Borno State
Joseph D. Zira ; Department of Medical Radiography, Faculty of Allied Health Sciences, College of Health Sciences Bayero, University Kano
Musa G. Lalai ; Department of Nursing Services, Abubakar Tafawa Balewa Universty Teaching Hospital, Bauchi, Bauchi State
Mohammad Sidi ; Department of Medical Radiography, Faculty of Allied Health Sciences, College of Health Sciences Bayero, University Kano
Emmanuel I. Richard ; Department of Medical Radiography, Faculty of Allied Health Sciences, College of Health Sciences Bayero, University Kano


Puni tekst: engleski pdf 581 Kb

str. 25-32

preuzimanja: 1.264

citiraj


Sažetak

Uvod: Zadovoljstvo pacijenta jest predodžba pacijenta o stupnju u kojem određeni pružatelj zdravstvene usluge zadovoljava njegove zahtjeve i očekivanja. Ispitivanje zadovoljstva pacijenata zdravstvenim uslugama sve više dobiva na važnosti u Nigeriji, gdje se ta tema tek počinje proučavati.

Cilj: Cilj je ovog istraživanja bio usporediti zadovoljstvo pacijenata radiološkim uslugama te izdvojiti čimbenike koji mogu objasniti razlike između zadovoljstva pacijenata javnim i privatnim zdravstvenim ustanovama u saveznoj državi Kano u Nigeriji.

Postupak: Ovo je prospektivno presječno istraživanje proučilo odgovore pacijenata koji su posjetili odjele za radiologiju. Podaci su prikupljeni s pomoću upitnika s 43 pitanja oblikovanog u skladu s ciljevima istraživanja. Podaci su grupirani i analizirani primjenom statističkog programa za društvene znanosti verzije 20.0 kojim se opisne statistike poput postotaka i frekvencija generiraju i tabuliraju. Hi-kvadrat test primijenjen je kako bi se ispitale razlike u razini zadovoljstva pacijenata (p < 0,05).

Rezultati: Rezultati su pokazali da je 60,7 % (n = 85) ispitanika bilo ženskog spola, a 39,3 % muškog. Nezadovoljno je bilo 52,2 % (n = 47) pacijenata javne bolnice, dok je 47,8 % (n = 43) bilo zadovoljno. U privatnoj je bolnici samo 20 % (n = 10) ispitanika bilo nezadovoljno, dok je 80 % (n = 40) bilo zadovoljno radiološkim uslugama. Ustanovljeno je kako su vrsta zdravstvene ustanove i zadovoljstvo pacijenata statistički značajni (p < 0,05).

Zaključak: Pacijenti privatne zdravstvene ustanove bili su zadovoljniji od onih u javnoj zdravstvenoj ustanovi zbog brzine kojom im je pružena pažnja nakon dolaska, brzine kojom su im izdani radiološki nalazi te visokog stupnja ergonometrijskog okruženja koje im je osiguralo bolničko osoblje.

Ključne riječi

zadovoljstvo pacijenata; radiološke usluge; javne i privatne ustanove

Hrčak ID:

235083

URI

https://hrcak.srce.hr/235083

Datum izdavanja:

4.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.655 *