Paediatria Croatica, Vol. 63 No. 2, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.13112/PC.2019.9
Sjedilačko ponašanje i pojava glavobolja kod školske djece
Irena Jurišić
Zrinka Puharić
Ivana Pavić Šimetin
Marinko Dikanović
Ante Cvitković
Sažetak
Cilj rada je upozoriti na učestalost sjedilačkog ponašanja, odnosno nedovoljne tjelesne aktivnosti školske djece te na povezanostnavike predugog sjedenja i pojave glavobolja. Služili smo se hrvatskom bazom podataka međunarodnog istraživanja Health Behaviourof School-aged Children, 2013./2014. gdine. Za potrebe ovog rada primijenili smo pitanja koja opisuju sjedilačko ponašanje iglavobolje. Statistička obrada je obavljena pomoću IBM SPSS Statistics 24,0 statističkog programa. Za uzorak je uzet 5741 učenik(49,8% Ž, 50,2% M) 5. i 7. razreda osnovne škole te 1. razreda srednje škole (11, 13 i 15 godina), s podjednakom dobnom raspodjelom.Odaziv je bio 85,9%. Svaki dan je tjelesno aktivno 25,3% ispitanika. Dva sata slobodnog vremena uz ekrane dnevno provodi 23,9%ispitanika. Petina ispitanika odgovara kako igra igrice oko ½ sata na dan. Djeca koja su tjelesno aktivnija imaju manje glavobolje(OR 0,0905, p<0,001). Više vremena provedenog uz ekrane povezano je s češćim glavoboljama (OR 1,082, p<0,003), a duže igranjeigrica je povezano sa manje glavobolja (OR=0,890, p<0,001). Analizom upućujemo na povezanost sjedilačko ponašanja i pojavuglavobolja, tako da su tjelesna aktivnost i igranje igrica zaštitni čimbenik, a vrijeme provedeno uz ekrane rizičan.
Ključne riječi
DIJETE; SJEDILAČKO PONAŠANJE: TJELESNA AKTIVNOST; TV EKRAN; VIDEO IGRICE
Hrčak ID:
235600
URI
Datum izdavanja:
20.6.2019.
Posjeta: 1.918 *