Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drvind.2020.1932

Sklonosti kupaca pri donošenju odluke o kupnji namještaja

Leon Oblak ; Biotechnical Faculty, Department of Wood Science and Technology, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Branko Glavonjić orcid id orcid.org/0000-0003-4293-4410 ; Faculty of Forestry, University of Belgrade, Belgrade, Serbia
Andreja Pirc Barčić ; Faculty of Forestry, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Teja Bizjak Govedič ; Biotechnical Faculty, Department of Wood Science and Technology, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Petra Grošelj orcid id orcid.org/0000-0001-9363-9783 ; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 506 Kb

str. 79-87

preuzimanja: 1.000

citiraj


Sažetak

Razumijevanje ponašanja kupaca u današnjemu, vrlo promjenjivom tržišnom okruženju jedan je od odlučujućih elemenata za postizanje uspješnoga i učinkovitoga poslovnog rezultata tvrtke. Osnovni je cilj ovog istraživanja bio utvrditi kako u Sloveniji, Srbiji i Hrvatskoj različita dob potrošača te mjesečni neto prihod njihova kućanstva utječu na donošenje odluke o kupnji namještaja, i to promatrajući tri osnovna faktora proizvoda – materijal od kojega je izrađen, cijenu i uslugu. Nadalje, za svaki faktor proizvoda bile su ponuđene tri mogućnosti odabira. Tako su za faktor materijal izrade proizvoda ispitanici mogli odabrati između masivnog drva i ploča iverica ili ploča vlaknatica te drugih materijala; glede faktora cijena proizvoda ispitanici su se mogli odlučiti za niski, srednji ili visoki cjenovni razred proizvoda, dok su za faktor usluga mogli odabrati između pretprodajne, prodajne i postprodajne usluge. Rezultati su pokazali kako pri kupnji namještaja među promatranim grupama ispitanika postoje razlike u donošenju odluke, i to u sve tri promatrane zemlje. Rezultati provedenog istraživanja moći će poslužiti tvrtkama drvnoindustrijskog sektora za osmišljavanje i izgradnju uspješnih marketinških strategija.

Ključne riječi

marketing; proces donošenja odluke; namještaj; objedinjena analiza

Hrčak ID:

235813

URI

https://hrcak.srce.hr/235813

Datum izdavanja:

17.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.035 *