Review article
https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635
Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlatka Domović
orcid.org/0000-0001-5794-6786
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Monika Pažur
orcid.org/0000-0003-0936-0048
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
U radu se analiziraju 134 javne politike cjeloživotnog učenja (CU) u devet zemalja uključenih u projekt ‘Javne politike koje podržavaju mlade u njihovom životnom putu - Komparativna analiza cjeloživotnog učenja i uključivanja u obrazovanje i rad u Europi’ (YOUNG_ADULLLT) koji je razvijen u okviru EU okvirnog programa za istraživanje i inovacije HORIZON 2020. Analiza javnih politika cjeloživotnog učenja se temelji na tri teorijska koncepta – kulturna politička ekonomija, teorija životnog puta i upravljanje. Ciljevi analize se odnose na utvrđivanje procedura formuliranja i implementacije politika CU u pojedinim državama, analizu njihovih specifičnih ciljeva i stupanj koordinacije obrazovnih politika, politika socijalne zaštite i tržišta rada. Analiza pokazuje razlike među zemljama s obzirom na navedene ciljeve koje su posljedica različitih društvenih i ekonomskih okolnosti. Procedure formuliranja politika kreću se od centraliziranih do decentraliziranih. Ciljevi javnih politika cjeloživotnog učenja su trostruki – obrazovni, ekonomski i socijalni, pri čemu njihova zastupljenost varira od zemlje do zemlje. Razine i mehanizmi koordinacije cjeloživotnog učenja također nisu istovjetni te su prepoznate razlike među zemljama s obzirom na centralno upravljani lokalizam, laissez faire i demokratski lokalizam.
Keywords
javne politike; cjeloživotno učenje; mladi; Europa
Hrčak ID:
236104
URI
Publication date:
20.3.2020.
Visits: 2.132 *