Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635

Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva

Dejana Bouillet orcid id orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlatka Domović orcid id orcid.org/0000-0001-5794-6786 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Monika Pažur orcid id orcid.org/0000-0003-0936-0048 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian PDF 561 Kb

page 1-16

downloads: 604

cite


Abstract

U radu se analiziraju 134 javne politike cjeloživotnog učenja (CU) u devet zemalja uključenih u projekt ‘Javne politike koje podržavaju mlade u njihovom životnom putu - Komparativna analiza cjeloživotnog učenja i uključivanja u obrazovanje i rad u Europi’ (YOUNG_ADULLLT) koji je razvijen u okviru EU okvirnog programa za istraživanje i inovacije HORIZON 2020. Analiza javnih politika cjeloživotnog učenja se temelji na tri teorijska koncepta – kulturna politička ekonomija, teorija životnog puta i upravljanje. Ciljevi analize se odnose na utvrđivanje procedura formuliranja i implementacije politika CU u pojedinim državama, analizu njihovih specifičnih ciljeva i stupanj koordinacije obrazovnih politika, politika socijalne zaštite i tržišta rada. Analiza pokazuje razlike među zemljama s obzirom na navedene ciljeve koje su posljedica različitih društvenih i ekonomskih okolnosti. Procedure formuliranja politika kreću se od centraliziranih do decentraliziranih. Ciljevi javnih politika cjeloživotnog učenja su trostruki – obrazovni, ekonomski i socijalni, pri čemu njihova zastupljenost varira od zemlje do zemlje. Razine i mehanizmi koordinacije cjeloživotnog učenja također nisu istovjetni te su prepoznate razlike među zemljama s obzirom na centralno upravljani lokalizam, laissez faire i demokratski lokalizam.

Keywords

javne politike; cjeloživotno učenje; mladi; Europa

Hrčak ID:

236104

URI

https://hrcak.srce.hr/236104

Publication date:

20.3.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.132 *