Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/mcpr.11.1.2
MEDIJSKA ZASTUPLJENOST POLITIČKIH OPCIJA I GRAĐANSKO IZBORNO PONAŠANJE (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine)
Mario Plenković
; Alma Mater Europaea, Maribor, Slovenija
Slobodan Hadžić
; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska
Mladen Kučiš
; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu je provedeno istraživačko, politološko i komunikološko istraživanje dijalek-tike medijske /ne/moći u procesu izbornog građanskog ponašanja na primjeru hrvatskih parlamentarnih izbora 2003. godine. Istraživanje obuhvaća vremenske granice od 1. rujna do 30. studenoga 2003. godine. Izabrana metodologija i primijenjene istraživačke metode usklađene su sa suvremenim istraživačkim trendovima koji se primjenjuju u sličnim medijskim istraživanjima i istraživanjima izbornih i političkih kampanja. Autori ukazuju na svu složenost proučavanja ove problematike koja zaokuplja pažnju recentne komunikološke i politološke znanstvene javnosti. Polazna istraživačka hipoteza u potpunosti je potvrdila predviđane istraživačke rezultate. Autorska istraživačka koncentracija usredotočena je na ispitivanje međusobnih korelacija između medijske zastupljenosti političkih opcija, osoba i izbornog građanskog ponašanja. Provedena je i induktivno-deduktivna analiza medijskog predstavljanja u korelaciji s utrošenim financijskim sredstvima za promidžbu i propagandnu kampanju. Dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji značajniji uz-ročno posljedični odnos između medijske zastupljenosti i izbornog građanskog ponašanja. U zaključnom interpretiranju dobivenih rezultata je vidljivo da se stavovi o izbornoj preferenciji birača, prije izborne kampanje, nisu bitno izmijenili tijekom medijske promidžbene i propagandne izborne građanske izloženosti. Na temelju publiciranog članka „Dijalektika medijske moći i izborno građansko pona-šanje (Hrvatski parlamentarni izbori 2003.), Informatol, Vol.39,No. 1,2006., održana je politološka i komunikološka retrospektivna rasprava na temu Case Study analiza “Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine“. Istraživanje je prezentirano, u povo-du obilježavanja 50. obljetnice znanstvenog časopisa INFORMATOLOGIA (1969. - 2019.), na 25. International scientific conference „ SOCIETY AND TECHNOLOGY 2019 („DIT – 2019“ - Dr. Juraj Plenković), Opatija, 28. - 30.06. 2019.
Ključne riječi
Parlamentarni izbori; mediji; oglašavanje
Hrčak ID:
237721
URI
Datum izdavanja:
30.4.2020.
Posjeta: 2.321 *