Market-Tržište, Vol. 16 No. 1-2, 2004.
Pregledni rad
Istraživanje budućnosti – pretpostavke proaktivnog marketinga na poslovnim tržištima
Dubravka Sinčić
orcid.org/0000-0002-1834-5491
; Ekonomski fakultet-Zagreb
Sažetak
Neočekivani politički i gospodarski događaji, te prirodne katastrofe iz bliže povijesti, naveli su poslovne ljude diljem svijeta na promišljanje o sve nesigurnijim tržišnim okolnostima. Istraživanje budnućnosti postalo je sve češćom temom u razgovorima praktičara i teoretičara, Dio njih područje istraživanja budućnosti shvaća kako novu znanstvenu disciplinu, koja još nije dovoljno prihvaćena i potvrđena od akademskih krugova. Bez obzira na razinu prihvaćenosti istraživanja budućnosti kao znanstvene discipline, ono se sve češće koristi kao podloga poslovnom i marketinškom odlučivanju. Istraživanje budućnosti, kao novo područje istraživanj, koje uključuje sustavno i eksplicitno razmišnjanje o različitim inačicama budućnosti, u značajnijoj se mjeri u literaturi pojavljuje devedesetih godina prošlog stoljeća. Od kraja dvadesetog stoljeća do danas istraživanje budućnosti nalazi sve širu primjenu, budući da prmjena modela marketinškog odlučivanja, koji su do tada bili vrlo učinkoviti, počinje opadati zbog sve manje primjenjivih rezultata. Istraživanje budućnosti, kao pretpostavka za proaktivni marketing na poslovim tržištima, ima zadaću pronaći i upoznati buduće kupce i korisnike, buduće prilike i rješenja. Tumačenja različitih prosšlosti, sadašnjosti i budućnosti, koje su na raspolaganju marketinškim managerima prilikoma odlučivanja, omogućuju odluke koje vode iskorištavanju anovih prilika u budućnosti i upravljanju nesigurnostima koje se tamo očekuju. Stoga se istraživanje budućnosti treba shvatiti kao istraživački proces, a na predviđanje. Sve veći značaj istraživanja budućnosti prepoznale su mnoge organizacije, pa stoga razvijaju odjele za marketinšku inteligenciju, koja, među ostalim zadacima, ima zadaću baviti se istraživanjem budućnosti.
Ključne riječi
istraživanja budućnosti; proaktivni marketing; marketing poslovnih tržišta; marketinška inteligencija
Hrčak ID:
22001
URI
Datum izdavanja:
1.12.2004.
Posjeta: 1.994 *