Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ POLITIČKOG MARKETINGA U DIGITALNOM OKRUŽENJU NA BIRAČE S OBZIROM NA MJESTO STANOVANJA

Ivan Kelić ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics, Osijek, Croatia
Žarko Stilin ; PAR University College, Rijeka, Croatia
Zdravko Tolušić ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics, Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 235 Kb

str. 41-50

preuzimanja: 1.226

citiraj


Sažetak

Političke stranke koriste tržišne informacije kako bi utjecale na oblikovanje proizvoda kojeg nude. Politički marketing se definira kao odnos između političkog subjekta i tržišta. Odnosi se na one aktere politike koji su shvatili važnost, učinak i tehnike poslovnog marketinga. Proučava odnose između proizvoda političke organizacije i zahtjeva tržišta. Politički marketing koristi tehnike marketinga kako bi ostvario svoje ciljeve. Današnje 21. stoljeće obilježava korištenje elektroničkih medija. Temelj svakodnevnog života je Internet. Politički marketing je prepoznao trendove, te je usmjerio visoki postotak djelovanje na digitalno okruženje. Najveća prednost političkog e-marketinga je efikasna komunikacija s velikim brojem potencijalnih potrošača, u slučaju političkih subjekta potencijalnih glasača. Dugoročni cilj političkih subjekta je politička vlast. Nema razlike između primjene tradicionalnog i političkog marketinga u digitalnom okruženju. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi utječe li politički marketing u digitalnom okruženju više na glasače u ruralnim ili urbanim izbornim jedinicama. Ispitni uzorak su bili birači u IV. i VIII. izbornoj jedinici prilikom izborne kampanje za Hrvatski sabor 2016. godine. Istraživanje se provelo kroz anketni upitnik među potencijalnim biračima. Navedene izborne jedinice su izabrane zbog svojih različitosti, IV. kao pretežito ruralna izborna jedinica i VIII. kao pretežito urbana izborna jedinica. Rezultati istraživanja su prikazali kako nema razlika između birača IV. i VIII. izborne jedinice, odnosno kako je utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju gotovo jednak bez obzira na područje u kojem birači žive. Potrebno je istaknuti kako je Republika Hrvatska specifično područje u kojem politički marketing ima nizak utjecaj na glasače. Ovo istraživanje može doprinijeti bolje razumijevanju političkog marketinga u digitalnom okruženje, te može postati temelj marketinške strategije političkih subjekata za iduće parlamentarne izbore.

Ključne riječi

politički marketing; e-politički marketing; ruralna izborna jedinica; urbana izborna jedinica

Hrčak ID:

238561

URI

https://hrcak.srce.hr/238561

Datum izdavanja:

1.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.462 *