Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2020.1.125
Ključni čimbenici koji utječu na poduzetništvo: komparativna analiza
Małgorzata Jabłońska
; Department of Finance and Accounting of SMEs, Faculty of Economics and Sociology, University of Lodz, Lodz, Poland
Joanna Stawska
; Department of Central Banking and Financial Intermediation, Faculty of Economics and Sociology University of Lodz, University of Lodz, Lodz, Poland
Sažetak
Svrha ovog rada je identificirati čimbenike koji određuju stopu rasta poduzetništva u odabranim regijama Poljske i Češke, dviju susjednih zemalja u period od 2007. do 2017.godine. To razdoblje uključuje vrijeme financijske i ekonomske krize, koja je u različitim omjerima mogla utjecati na odrednice poduzetništva u različitim regijama. Diferencijacija odabranih varijabli i njihovog utjecaja na stopu poduzetništva temelji se na mnogim elementima. Da bi se postigao postavljeni cilj, primjenjene su sljedeće istraživačke metode: prezentacija statističkih podataka, statistička i ekonometrijska metoda istraživanja – logaritamski panel model s vremenskom odgodom. U radu se također ističe važnost poduzetništva za gospodarski razvoj zemlje. S obzirom na visoki stupanj konkurentnosti na lokalnom i globalnom tržištu, poduzeća bi trebala posvetiti sve veću pozornost mikro-okruženju i nekim regionalnim uvjetima, jer poduzeće ovisi o tim uvjetima i može utjecati na mnoga od njih.Rezultati istraživanja, a time i doprinos i njihova dodana vrijednost, su sljedeći: porast lokalnog poduzetništva pozitivno se prenosi na rast međunarodnog poduzetništva, dok su ulaganja za istraživanje i razvoj i prosječne naknade u gospodarstvu ključni čimbenici koji utječu na razvoj poduzetništva.
Ključne riječi
poduzetništvo; MSP; financije; regionalni razvoj
Hrčak ID:
240198
URI
Datum izdavanja:
30.6.2020.
Posjeta: 4.161 *