Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/at/2020.32.1.39

PUTOVANJE PRIJE PUTOVANJA: MARKETING VIRTUALNE STVARNOSTI ZA PODRŠKU VEĆE ODRŽIVOSTI TURIZMA

Almir Peštek orcid id orcid.org/0000-0001-5958-4993 ; University of Sarajevo, School of Economics and Business in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Maida Savan ; NLB Bank d.d., Sarajevo, Bosnia and Herzegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 805 Kb

str. 39-74

preuzimanja: 1.016

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 805 Kb

str. 39-74

preuzimanja: 688

citiraj


Sažetak

Ovaj članak istražuje odnos između informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i virtualne stvarnosti (VR) s jedne strane i turizma s druge, odnosno njihove međuodnose i poveznice s održivošću turizma. Kao potrošačka tehnologija, VR je još uvijek relativno novi koncept premda se istraživala i koristila u turizmu za marketinške svrhe. Cilj je protumačiti različite aspekte VR-a i ICT-a kako bi se potencijalno povezali s održivošću i perspektivama masovnog turizma kao i s potencijalnim budućim razvojima koji se odnose na potencijal ICT-a i turizma za što veće ispunjavanje potreba turista u budućnosti. Saznanja o ovim konceptima i njihovim međusobnim odnosima stečena su upotrebom metodologije sustavnog mapiranja. Studija otkriva evaluciju i veze između istraživanih koncepata, postojeće izazove i rješenja, kao i preostale nedostatke. Ovi nalazi ukazuju na činjenicu da VR kao trend u turizmu još uvijek zahtijeva značajnu količinu rada i poboljšanja kako bi mu se mogla potpuno posvetiti te posebno uključiti u pitanja turizma i potencijala koncepta održivosti u tom sustavu. Unatoč mnogim bojaznima i nesuglasicama, potencijal njezine ispravne provedbe je ogroman.

Ključne riječi

virtualna realnost; turizam; održivost; marketing; razvoj

Hrčak ID:

240519

URI

https://hrcak.srce.hr/240519

Datum izdavanja:

30.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.088 *