Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2020.1.2.7

STRATEŠKA TIŠINA U KRIZNOJ KOMUNIKACIJI − KADA JE BOLJE ŠUTJETI?

Arnela Bevanda ; Sveučilište u Mostaru
Sanja Bijakšić orcid id orcid.org/0000-0003-4574-7610 ; Sveučilište u Mostaru


Puni tekst: hrvatski docx 13 Kb

str. 15-15

preuzimanja: 242

citiraj

Puni tekst: engleski doc 84 Kb

str. 7-14

preuzimanja: 417

citiraj


Sažetak

Krizu razumijemo kao dubok i sveobuhvatni poremećaj u životu čovjeka, u funkcioniranju poduzeća i/ili društva u cijelosti, sa snažnim i katkad teškim posljedicama. Etimološki riječ kriza dolazi od grčke riječi krisis što znači prijelomno, ali prolazno razdoblje. Za poduzeća je posebno važno određenje krize kao prolaznoga razdoblja. Stoga, odgovori na pitanja kako poduzeća reagiraju na krizu te koje strategije kriznoga komuniciranja koriste, bitno određuju njihovu uspješnost nakon krize. Uobičajeno je kriznu komunikaciju razumjeti kao proces prenošenja informacija potrebnih za suočavanje s kriznom situacijom. Komunikaciju, prvenstveno, obilježava ono što prepoznajemo kao zvuk, glas ili čak buku. No, je li uistinu tako? Komuniciramo li i kada šutimo?
Problemski se ovaj rad određuje kroz pitanja: Može li strateška tišina pojačati utjecaj marketinške komunikacije u kriznim situacijama? Odnosno, kada je tišina bolji izbor za poduzeća?
Svrha rada ogleda se u nastojanju da se sistematiziraju i analiziraju dostupne znanstvene spoznaje o planiranju i implementiranju tišine kao strategije komuniciranja poduzeća u kriznim situacijama Ovo tim prije jer je marketinški praktičari u poduzećima gotovo svakodnevno koriste, a znanstvena javnost o tišini uglavnom šuti.
Na opredijeljenost za istraživanjem teorijskih postavki o strateškoj tišini utjecala je činjenica kako je pojava i implementacija ovoga koncepta relativno novijeg datuma (ozbiljnija znanstvena proučavanja počinju tek koncem 70-ih i početkom 80-ih godina prošloga stoljeća). Istraživanja i znanstveni radovi koji se odnose na europska područja, uključujući i područje Bosne i Hercegovine, a koja se bave analizom primjene strateške tišine, posebice znanstvenom analizom njezine implementacije, nisu dostupna.

Ključne riječi

kriza, krizna komunikacija, strateška tišina

Hrčak ID:

240785

URI

https://hrcak.srce.hr/240785

Datum izdavanja:

30.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.772 *