Drvna industrija, Vol. 71 No. 3, 2020.
Pregledni rad
https://doi.org/10.5552/drvind.2020.1959
Izdvajanja za medije iz proračuna tvrtki drvnog sektora: usporedba Republike Sjeverne Makedonije s nekim zemljama jugoistočne Europe
Ilijana Petrovska
orcid.org/0000-0002-6544-2745
; Marketing Department, School of Business Economics and Management, University American College Skopje, Skopje, Republic of North Macedonia
Živka Meloska
; Faculty of Design and Technology of Furniture and Interior, Ss. Cyril and Methodius University, Skopje, Republic of North Macedonia
Mira Stankević Šumanska
; Faculty of Design and Technology of Furniture and Interior, Ss. Cyril and Methodius University, Skopje, Republic of North Macedonia
Angelina Meloska
; School of Economics and Business, University of Ljubljana, Ljubljana, Republic of Slovenia
Sažetak
Cilj je ovog rada analiza i usporedba službenih medijskih izvještaja objavljenih u Republici Sjevernoj Makedoniji i u nekoliko drugih zemalja jugoistočne Europe poput Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Bugarske. Prema službenim rezultatima agencija Nielsen Arianne, IPSOS i Alma Quattro, makedonske tvrtke za proizvodnju i prodaju namještaja za medijske aktivnosti iz proračuna izdvajaju najviše sredstva za oglašavanje na televizijskim kanalima u odnosu na druge načine oglašavanja. Riječ je o 4 786 710 EUR, što je 6,7 puta manje od iznosa što ga izdvajaju hrvatske tvrtke za proizvodnju i prodaju namještaja za isti način oglašavanja (32 223 506 EUR). Iz toga se može zaključiti da je proračun medijskih aktivnosti makedonskih tvrtki za proizvodnju i prodaju namještaja na vrlo niskoj razini u usporedbi s nekim promatranim državama jugoistočne Europe. Razlog tomu je vjerojatno činjenica da su u Sjevernoj Makedoniji u ukupnom broju tvrtki za proizvodnju i prodaju namještaja 74 % njih mikrotvrtke koje imaju do deset zaposlenih, što utječe na izdvajanja iz njihova proračuna za medije.
Ključne riječi
oglašavanje; namještaj; izdvajanja iz proračuna za medije; promocija; drvna industrija
Hrčak ID:
241025
URI
Datum izdavanja:
10.7.2020.
Posjeta: 1.809 *