Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.5552/drvind.2020.1959

Izdvajanja za medije iz proračuna tvrtki drvnog sektora: usporedba Republike Sjeverne Makedonije s nekim zemljama jugoistočne Europe

Ilijana Petrovska orcid id orcid.org/0000-0002-6544-2745 ; Marketing Department, School of Business Economics and Management, University American College Skopje, Skopje, Republic of North Macedonia
Živka Meloska ; Faculty of Design and Technology of Furniture and Interior, Ss. Cyril and Methodius University, Skopje, Republic of North Macedonia
Mira Stankević Šumanska ; Faculty of Design and Technology of Furniture and Interior, Ss. Cyril and Methodius University, Skopje, Republic of North Macedonia
Angelina Meloska ; School of Economics and Business, University of Ljubljana, Ljubljana, Republic of Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 461 Kb

str. 309-317

preuzimanja: 402

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada analiza i usporedba službenih medijskih izvještaja objavljenih u Republici Sjevernoj Makedoniji i u nekoliko drugih zemalja jugoistočne Europe poput Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Bugarske. Prema službenim rezultatima agencija Nielsen Arianne, IPSOS i Alma Quattro, makedonske tvrtke za proizvodnju i prodaju namještaja za medijske aktivnosti iz proračuna izdvajaju najviše sredstva za oglašavanje na televizijskim kanalima u odnosu na druge načine oglašavanja. Riječ je o 4 786 710 EUR, što je 6,7 puta manje od iznosa što ga izdvajaju hrvatske tvrtke za proizvodnju i prodaju namještaja za isti način oglašavanja (32 223 506 EUR). Iz toga se može zaključiti da je proračun medijskih aktivnosti makedonskih tvrtki za proizvodnju i prodaju namještaja na vrlo niskoj razini u usporedbi s nekim promatranim državama jugoistočne Europe. Razlog tomu je vjerojatno činjenica da su u Sjevernoj Makedoniji u ukupnom broju tvrtki za proizvodnju i prodaju namještaja 74 % njih mikrotvrtke koje imaju do deset zaposlenih, što utječe na izdvajanja iz njihova proračuna za medije.

Ključne riječi

oglašavanje; namještaj; izdvajanja iz proračuna za medije; promocija; drvna industrija

Hrčak ID:

241025

URI

https://hrcak.srce.hr/241025

Datum izdavanja:

10.7.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.190 *