Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.
Sineva Kukoč
Puni tekst: engleski PDF 10.923 Kb
str. 211-287
preuzimanja: 468
citiraj
APA 6th Edition
Kukoč, S. (2018). Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica, 12 (1), 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
MLA 8th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica, vol. 12, br. 1, 2018, str. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica 12, br. 1 (2018): 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Harvard
Kukoč, S. (2018). 'Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.', Archaeologia Adriatica, 12(1), str. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Vancouver
Kukoč S. Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica [Internet]. 2018 [pristupljeno 27.11.2024.];12(1):211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
IEEE
S. Kukoč, "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.", Archaeologia Adriatica, vol.12, br. 1, str. 211-287, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Puni tekst: hrvatski PDF 10.923 Kb
str. 211-287
preuzimanja: 236
citiraj
APA 6th Edition
Kukoč, S. (2018). Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica, 12 (1), 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
MLA 8th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica, vol. 12, br. 1, 2018, str. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica 12, br. 1 (2018): 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Harvard
Kukoč, S. (2018). 'Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.', Archaeologia Adriatica, 12(1), str. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Vancouver
Kukoč S. Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica [Internet]. 2018 [pristupljeno 27.11.2024.];12(1):211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
IEEE
S. Kukoč, "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.", Archaeologia Adriatica, vol.12, br. 1, str. 211-287, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Sažetak
U radu se dokazuje simbolična, solarna struktura likovnih kompozicija na keramičkim posudama: iz Sale Consiline (Campania) i iz groba III iz S. Marije d'Anglone (Basilicata). Obje su nastale u srednjem geometrijskom likovnom izrazu (Geometrico Medio, a tenda: zadnja desetljeća 9. st. pr. Kr. i prva polovina 8. st. pr. Kr.) u kompleksu geometrijski oslikane keramike (matt-painted) iz južne Italije. Kompozicije su nazvane solarnim krajolicima jer govorom „apstraktne naracije“, u smislenoj kompozicijskoj igri (priči) simboličnih horizontala i vertikala te u pratnji tipičnih solarnih simbola, oslikavaju ključne Sunčeve činove: uspon na obzoru, njegovo obožavanje/štovanje te djelovanje na donje sfere – zemne, podzemne (?). Pri tome, glavni motiv – konkavni trokut a tenda („u obliku šatora“) simbolizira podizanje iz nebeskih voda moćne Sunčeve energije na obzoru. To je semantičko izvorište sveukupnog likovnog izraza a tenda s njegovim brojnim inačicama. Unatoč regionalnim posebnostima autohtonog slikarstva na keramici južne Italije, u kojemu se stoljećima izmjenjivalo simbolično i dekorativno, zaključuje se da je likovni koncept solarnog krajolika, s trokutom a tenda ili bez njega, bio njegova važna ikonografsko-stilska i semantička komponenta koja je ponikla u religiji.
Ključne riječi
trokut a tenda; simbolika; Sunčev uspon; Nebo; solarni krajolik; ikonografija
Hrčak ID:
241094
URI
https://hrcak.srce.hr/241094
Datum izdavanja:
8.7.2020.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 1.662
*