Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

David Di Paoli Paulovich ; Trieste


Puni tekst: talijanski pdf 539 Kb

str. 249-316

preuzimanja: 341

citiraj


Sažetak

Ovaj doprinos želi prikazati korijene, kroz najoriginalnije
obredne i glazbeno-sakralne oblike, velikog tradicionalnog repertoara rimokatoličkih
liturgijskih pjesama koje su se izvodile u vrijeme Korizme i Velikog tjedna (od Cvjetnice
do Uskrsa) u većim crkvama Istre i Kvarnera te u sjedištima biskupija u Dalmaciji,
na temelju starih modulacija onoga što se popularno nazivalo patrijarhijska pjesma,
odnosno jednoglasne i višeglasne liturgijske pjesme usmene predaje na latinskom jeziku
koje su naslijedile tradiciju Akvileje, Grada i Venecije. Uz patrijarhijski repertoar u
istarskim crkvama paralelno su se izvodili, barem do pedesetih godina prošlog stoljeća,
kako onaj s porijeklom u laudama tako i pučki hvalospjevi recentnijeg nastanka. Nakon
napomene o razlikama između tradicionalnih repertoara liturgijskih pjesama u Istri,
iznose se najvažniji obredni i glazbeni običaji u vrijeme Korizme (misa na patrijarhijski
način, večernjica, povečerje, korizmene molitve, križni put) i tekstovi nekih od
najpoznatijih hvalospjeva korizmenog doba raširenih u istarskim i kvarnerskim mjestima.
Posebna je pažnja posvećena Velikom tjednu kao srcu liturgijske godine. Na
kraju doprinosa predstavljen je niz prijepisa neobjavljenih liturgijskih melodija koje
su odabrane kako bi se primjerima objasnili, ovdje razmotreni, razni glazbeni žanrovi.

Ključne riječi

Hrčak ID:

241840

URI

https://hrcak.srce.hr/241840

Podaci na drugim jezicima: talijanski

Posjeta: 502 *