Atti, Vol. XXXVI No. 1, 2006.
Pregledni rad
Silvia Zanlorenzi
; Trieste
Sažetak
Srediste interesa ovog eseja je "japanski dio"
zivota i karijere Georga Hi.itterotta. Pokusava se analizirati razdoblje
njegovog osobnog zivotnog puta koji je proveo u julijskom podneblju,
od Trsta do Rovinja, ukljucujuéi ga istodobno u siri europski
kontekst. Naime, od druge polovice XIX. stoljeéa, uspostavom
diplomatskih i politicko-ekonomskih odnosa izmedu Japana
europskih zemalja, u Europi je pocela kulturoloska pojava poznata
kao "Japanizam". Ova se pojava razvila uslijed komercijalizacije
japanskih umjetnickih rukotvorina i imala primjetni utjecaj na
slikare kao sto su Van Gogh i Monet ili kriticare umjetnosti kao
Philippe Burty ili Edmond de Gouncourt: prva su dvojica pokusali
reproducirati u svojim slikama teme i saddaje azijskog nadahnuéa,
dok su druga dvojica pisali razne eseje o japanskim umjetnicima.
Obzirom da je Paris bio prvobitna jezgra te pojave, japanski su
umjetnici nazvani francuskom rijeci japonisant. Ovim su terminom
kasnije oznacavani ne samo umjetnici i kriticari, veé i kolekcionari
predmeta japanske umjetnosti.
Zahvaljujuéi imenovanju trséanskog poduzetnika Georga Hi.itterotta
pocasnim konzulom Japana za Austro-Ugarsku 1879. godine,
"Japanizam" se prosirio i u Trstu. Obzirom da je i sam Georg
Hi.itterott imao, poput mnogih europskih japonisanta, veliku kolekciju
japanskih umjetnina skupljenu tijekom njegovih putovanja, koju je
izlozio u svom ljetnikovcu u Rovinju, analiza japanskih kulturoloskih
obiljdja, koje je on ostavio obuhvaéa i podrucja izvan glavnog
julijskog grada u kojem je nastao.
Analiza tekstova o Japanu koje je napisao Georg i njegova
supruga Marie omoguéila je da se njegov lik jednostavnog diplomata
ili poduzetnika priblizi liku "kulturnog posrednika".
Ključne riječi
Hrčak ID:
242082
URI
Datum izdavanja:
18.5.2007.
Posjeta: 1.903 *