Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/rsp.v27i2.1686

Dobrobit zaposlenika u sektoru maloprodaje Zapadnog Balkana: kako je poboljšati kroz socio-organizacijske varijable

Jelena Končar ; Faculty of Economics in Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Serbia
Radenko Miloš Marić ; Faculty of Economics in Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Serbia
Sonja Vučenović ; Faculty of Economics in Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Serbia
Goran Vukmirović ; Faculty of Economics in Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 567 Kb

str. 170-170

preuzimanja: 403

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 567 Kb

str. 151-169

preuzimanja: 187

citiraj


Sažetak

Posljednjih godina zemlje Zapadnog Balkana suočavaju se s egzodusom radne snage, što je složen socijalni problem. S obzirom da se većina zaposlenika bavi uslužnom djelatnošću, a posebno maloprodajnim sektorom, gdje radi oko 10% radno sposobnog stanovništva, potrebno je definirati pokazatelje koji otežavaju dobrobit zaposlenika i predložiti skup mjera za njihovo smanjivanje. S tim u vezi, cilj rada je identificiranje varijabli koje utječu na dobrobit zaposlenika u maloprodajnom sektoru Zapadnog Balkana, s posebnim naglaskom na razlike između malih i srednjih poduzeća i maloprodajnih lanaca. Empirijska studija provedena je na uzorku od 325 zaposlenika u trgovačkim poduzećima. Ispitana je povezanost između varijabli dobrobiti zaposlenika i socijalno-organizacijskih varijabli kao što su zadovoljstvo poslom, iznos mjesečne zarade, radno okruženje, mogućnost napredovanja, socijalna podrška, upotreba moderne tehnologije, poslovna kultura, rotacija posla i sigurnost posla. Rezultati istraživanja pokazali su značajnu povezanost socijalno-organizacijskih varijabli s dobrobiti zaposlenika. Razlike su posebno naglašene između malih i srednjih poduzeća i maloprodajnih lanaca. Na temelju dobivenih rezultata predložen je niz mjera i postupaka koje relevantne institucije i tvorci politike zapošljavanja moraju poduzeti kako bi se neutralizirale različitosti. U radu su izneseni prijedlozi budućih istraživanja.

Ključne riječi

dobrobit zaposlenika; socio-organizacijske varijable; zadovoljstvo poslom; uvjeti rada; maloprodaja; Zapadni Balkan

Hrčak ID:

242274

URI

https://hrcak.srce.hr/242274

Datum izdavanja:

27.7.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.717 *