Izvorni znanstveni članak
UČITELJSKA ODGOVORNOST U SVJETLU AUGUSTINOVA DJELA DE MAGISTRO
Ivan Bodrožić
; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Ovaj se rad bavi promišljanjem Augustinova životnog iskustva
nakon njegova obraćenja na kršćanstvo, kada napušta učiteljski/
govornički poziv kako bi se posvetio izučavanju i poučavanju
kršćanske misli. U svom djelu De magistro (Učitelj) Hiponac iznosi
sliku učitelja, te poimanje učiteljske službe. Ovaj članak daje na uvid
motive koji su Augustina potakli da napravi tako radikalan zaokret.
Imajući u vidu njegovo iskustvo, detaljnom analizom autor nudi
odgovore i iznosi poticaje kršćanskim učiteljima da u kršćanskom
duhu dadu svjedočanstvo o izazovima vremena koje nosi rad u
prosvjeti unutar današnjega novog školskog sustava u Republici
Hrvatskoj.
Radi boljeg razumijevanja cjelokupnog konteksta ovaj rad
opisuje i glavne odrednice antičkog školskog sustava kakav je
bio u Augustinovo vrijeme, dolazeći do zaključka da, premda se
gradio na poučavanju određenih znanosti, ipak nije uvodio učenika
u bitne istine života, točnije, nije ga poticao da se određuje pred
Istinom. Praveći potom usporedbu s današnjim hrvatskim sustavom,
pokazuje se da glede tog problema nema znatnijeg pomaka, bez
obzira što je u mnogim drugim elementima usavršen (bolja nastavna
sredstva, dorađenija metoda).
Zaključak je stoga da je dužnost kršćanstva dati ono što
nedostaje školskom sustavu, bez obzira na to djeluju li kršćani izvan
sustava, kao nekad, ili unutar sustava, kao danas. Augustinovo
osobno obraćeničko iskustvo može i treba ponuditi kvalitetne
motivacije, i učiteljima i učenicima, kako bi iskoristili prednosti, a
nadišli ograničenja kojih svaki sustav ima, na dobrobit i pojedinaca
i društva u cjelini.
Ključne riječi
spoznaja; učenje; škola; školski sustav; riječ; Istina; učitelj; tabula rasa
Hrčak ID:
22407
URI
Datum izdavanja:
21.9.2007.
Posjeta: 3.692 *