Atti, Vol. XX No. 1, 1990.
Pregledni rad
Giuseppe Radole
; Trieste
Sažetak
Izobilju studija o glazbenom rovinjskom
folkloru odgovara u negativnom smislu veoma oskudno poznavanje »ucenog«
muzickog zivota i djela malobrojnih kompozitora. Zasad poznati su samo don Giovanni
Masatto (1737-1726) i don Andrea Rocco (1774-1859), autori nekoliko stranica za crkvenu
porabu. Spominje se takoder postojanje gradske muzicke skole u prvoj polovici
XIX stoljeéa, navodeéi i ime Luigi-ja Cortelazza, koji je navodno njome upravljao oko
1854.
Ovim malobrojnim muzickim stvaraocima, evo pridruzuje se i don Tomaso Caenazzo
(1819-1901), poznat do danas samo po svojim istrazivanjima povijesti Rovinja.
Autor objavljuje, naime, rukopisnu zbirku sest Laudi sacre (Duhovni hvalospjevi) u
cast Djevice, za 2 i 3 zenska glasa i orgulje. Ove kompozicije isticu se i po dobroj gradi
anonimnih pjesnickih stihova i glazbe sto ju je Caenazzo napisao s dobrim znanjem
i ukusom. Te skladbe; iako odaju historijsku epohu njihova sastavljanja, kadaje suvereno
vladala melodrama, ispadajujos dopadljive i osobito odgovaraju svrsi za koju su bile
napisane: oplemeniti pucku Marijinu poboznost.
Ključne riječi
Hrčak ID:
242909
URI
Datum izdavanja:
12.4.1991.
Posjeta: 986 *