Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31724/rihjj.46.1.6
Primjena standardnih školskih slova u primarnome obrazovanju
Martina Kolar Billege
orcid.org/0000-0002-4013-9141
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Valentina Vidović
; Osnovna škola „Luka”
Sažetak
Nastava početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku temelji se na prijenosu govorenoga modaliteta jezika u pisani uz preduvjet razvoja fonološke svjesnosti. Poučavanje početnoga pisanja ostvaruje se s pomoću standardnih školskih slova, normiranih Hrvatskim pravopisom Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje i obveznih za primjenu od 2014. godine u svim metodičkim predlošcima za poučavanje u primarnome obrazovanju. Cilj je ovoga rada ispitati u kojoj mjeri učenici četvrtih razreda osnovnih škola s područja Republike Hrvatske (N = 354) odstupaju od standarda oblikovanja svakoga pojedinog slova i povezivanja slova te ispitati je li u tekstovima učenika narušena čitljivost slova. Statistički značajne razlike utvrđene su s obzirom na spol učenika i godine radnoga staža učitelja. Rezultati su pokazali da dječaci statistički značajno više odstupaju od standarda pisanja, kao i od povezivanja. Učenici učitelja s više godina radnoga staža uglavnom su manje odstupali u pisanju standardnih školskih slova nego učenici učitelja s manje godina radnoga staža. Čitljivost slova u učeničkim radovima u većemu postotnom udjelu nije narušena.
Ključne riječi
nastava početnoga čitanja i pisanja; standardna školska slova; povezivanje slova; čitljivost
Hrčak ID:
243187
URI
Datum izdavanja:
2.9.2020.
Posjeta: 3.212 *