Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31724/rihjj.46.1.6

Primjena standardnih školskih slova u primarnome obrazovanju

Martina Kolar Billege orcid id orcid.org/0000-0002-4013-9141 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Valentina Vidović ; Osnovna škola „Luka”


Puni tekst: hrvatski pdf 1.976 Kb

str. 111-131

preuzimanja: 1.769

citiraj


Sažetak

Nastava početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku temelji se na prijenosu govorenoga modaliteta jezika u pisani uz preduvjet razvoja fonološke svjesnosti. Poučavanje početnoga pisanja ostvaruje se s pomoću standardnih školskih slova, normiranih Hrvatskim pravopisom Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje i obveznih za primjenu od 2014. godine u svim metodičkim predlošcima za poučavanje u primarnome obrazovanju. Cilj je ovoga rada ispitati u kojoj mjeri učenici četvrtih razreda osnovnih škola s područja Republike Hrvatske (N = 354) odstupaju od standarda oblikovanja svakoga pojedinog slova i povezivanja slova te ispitati je li u tekstovima učenika narušena čitljivost slova. Statistički značajne razlike utvrđene su s obzirom na spol učenika i godine radnoga staža učitelja. Rezultati su pokazali da dječaci statistički značajno više odstupaju od standarda pisanja, kao i od povezivanja. Učenici učitelja s više godina radnoga staža uglavnom su manje odstupali u pisanju standardnih školskih slova nego učenici učitelja s manje godina radnoga staža. Čitljivost slova u učeničkim radovima u većemu postotnom udjelu nije narušena.

Ključne riječi

nastava početnoga čitanja i pisanja; standardna školska slova; povezivanje slova; čitljivost

Hrčak ID:

243187

URI

https://hrcak.srce.hr/243187

Datum izdavanja:

2.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.212 *