Stručni rad
Članci: Glazbeno vrenje u Sloveniji u stoljećima prije Škofjeloškoga pasiona: 16. i 17. stoljeće u vojvodstvu Kranjskoj (uz neposrednu najavu 300. godišnjice prvoga ŠP-a, 1721.)
Franc Križnar
Sažetak
U 16. i na početku 17. stoljeća u Sloveniji je, pa tako i u vojvodstvu Kranjskoj, bila prisutna crkvena i svjetovna, vokalna i instrumentalna glazba. To možemo vidjeti u građi koja je bila prisutna u prvim desetljećima 17. stoljeća, kao i neposredno prije nastanka i prve provedbe procesije Ško eloškoga pasiona (1721.). Među njima su npr. Tomaž Hren i ljubljanski isusovci; iako na početku 17. stoljeća ne poznajemo ni jednoga skladatelja koji bi se usidrio i djelovao kao domaći stvaratelj u Sloveniji. Njih inače nalazimo među emigracijom: Gabriel Plavec Carniolus (Plautz, Plautzius) u Mainzu/Njemačka (1641.), Daniel Lagkhner iz Maribora/Slovenija (u Loosdorfu/Austrija; 1607.) i Isaac Posch (u Koruškoj/Austrija; u. 1621. ili 1622.?), poznat najviše po varijacijskoj suiti; Plavec i Lagkhner na prijelazu iz kasne renesanse u rani barok; Poš pak više izražajno s monodijom, zapravo u (ranom) baroku. G lazba i glazbenici bili su važni u spomenutom, više od sto godina dugom razdoblju, iako ne uvijek i svuda jednako. Glazba je izrasla iz skromnih početaka i na slovenskom se prostoru nije razilazila sa svim onim što je bilo aktualno zapadno od slovenskih etničkih granica.
Ključne riječi
Hrčak ID:
243496
URI
Datum izdavanja:
10.7.2020.
Posjeta: 1.525 *