Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9

Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika

Mirko Lukaš orcid id orcid.org/0000-0003-2725-3035 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 323 Kb

str. 81-101

preuzimanja: 1.116

citiraj


Sažetak

Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojnoobrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški teoretičari nastavničkoj profesiji od njezinih početaka i pokušaja zakonske regulative te njezina društvenog etabliranja propisuju trajnu potrebu stručnog usavršavanja u svrhu profesionalnog razvitka i karijernog napredovanja, kao i obvezu neprestanog učenja. Već u prvom zakonskom dokumentu iz 1874. godine propisano je individualno i produžno obrazovanje svih učitelja. Time stručno usavršavanje postaje ključna sastavnica učiteljske profesije, a kasnije i svih odgojno obrazovnih djelatnika. Analizom povijesnih dokumenata utvrđena je sto pedeset godišnja zakonska i propisima regulirana trajna obveza stručnog usavršavanja nastavnika koja u praksi često nije ostvarena. Nakon dosegnute sveučilišne razine inicijalnog obrazovanja svih nastavnika i učitelja, potrebno je stvoriti uvjete za njihovo sustavno i učinkovito stručno usavršavanje.

Ključne riječi

cjeloživotno obrazovanje; profesionalno učenje; permanentno obrazovanje; školski propisi

Hrčak ID:

243953

URI

https://hrcak.srce.hr/243953

Datum izdavanja:

16.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.792 *