Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc54/3/8

Znanje i stajališta među studentima Sveučilišta u Splitu o zubnoj traumi

Ivona Ivkošić ; Zavod za dentalnu medicinu KBC-a Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Lidia Gavić ; Zavod za restaurativnu dentalnu medicinu i endodonciju Studija dentalne medicine, Medicinski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska; Odjel za maksilofacijalnu kirurgiju Kliničkoga bolničkog centra Split, Hrvatska
Daniel Jerković ; Odjel za maksilofacijalnu kirurgiju Kliničkoga bolničkog centra Split, Hrvatska
Darko Macan
Nada Zorica Vladislavić ; Zavod za dentalnu medicinu KBC-a Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Nada Galić
Antinija Tadin orcid id orcid.org/0000-0002-5365-9816 ; Zavod za restaurativnu dentalnu medicinu i endodonciju Studija dentalne medicine, Medicinski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska; Odjel za maksilofacijalnu kirurgiju Kliničkoga bolničkog centra Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 302-313

preuzimanja: 204

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 253 Kb

str. 302-313

preuzimanja: 805

citiraj


Sažetak

Svrha rada: Traume zuba kod djece čest su problem i svatko tko s njima radi trebao bi imati dovoljno znanja i vještina da u slučaju traume može osigurati odgovarajuću pomoć na mjestu nezgode. Cilj rada bio je procijeniti znanje studenata o hitnim terapijskim postupcima u slučaju dentalnih trauma kako bi u svojoj budućoj karijeri znali zbrinuti takve ozljede. Materijal i metode: Presječno istraživanje o hitnim terapijskim postupcima u slučaju dentalnih trauma provedeno je na temelju upitnika koji je ispunilo 679 studenata s pet različitih studija. Dobiveni podatci analizirani su Studentovim t-testom ili jednosmjernom analizom varijance (ANOVA), Tukeyijevim post-hoc testom te višestrukom linearnom regresijskom analizom (p < 0,05). Rezultati: Ukupna srednja vrijednost znanja studenata o hitnom liječenju dentalnih trauma bila je 4,32 ± 2,25 (maksimalno 10). Uočena je pozitivna povezanost znanja s dobi studenta (β = 0,722, P ≤ 0,001), ovisno o tome jesu li tijekom akademskog obrazovanja dobili neki oblik edukacije o zbrinjavanju dentalnih trauma (β = 2,365, P ≤ 0,001) te o njihovoj osobnoj procjeni o važnosti znanja kad je riječ o hitnim terapijskim postupcima (β = 0,433, P ≤ 0,001). Zaključak: Može se zaključiti da ispitani studenti posjeduju ograničeno znanje o traumama zuba te o postupcima njihova zbrinjavanja. Dobiveni rezultati pokazuju koliko je važna dodatna izobrazba svih koji bi se mogli susretati s traumama zuba tijekom svojega rada kako bi se postigli što bolji rezultati u liječenju dentalnih trauma.

Ključne riječi

ozljede zuba; hitni postupci; studenti; zdravstvene spoznaje stavovi i praksa

Hrčak ID:

243992

URI

https://hrcak.srce.hr/243992

Datum izdavanja:

24.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.736 *