Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

NA PODUNAVSKOM PROMETNOM PRAVCU Osvrt na gospodarski razvoj Vukovara u 19. i na početku 20. stoljeća

Zlata ŽIVAKOVIĆ-KERŽE orcid id orcid.org/0000-0002-2156-664X ; Hrvatski institut za povijest, Podružnica za povijest Slavonije


Puni tekst: hrvatski pdf 153 Kb

str. 135-148

preuzimanja: 1.330

citiraj


Sažetak

U radu se nastojalo utvrditi zašto Vukovaru nije uspjelo snažnije
iskoristiti svoj položaj. Pri tome je napravljen osvrt na 19. i početak
20. stoljeća. Istaknuti su razlozi i kočnice koji su izravno utjecali
na sporiji gospodarski razvoj, zaostajanje i nemogućnost
prerastanja trgovišnih okvira. Naime, iako smješten na podunavskom
prometnom pravcu, u blizini donjodravske i donjosavske
ravnice, kasna gradnja regionalne mreže makadamskih cesta,
nepostojanje mosta preko Dunava, nepostojanja vodene prometnice
između Dunava i Save te kasna izgradnja željezničke
pruge do Vukovara (od Borova) i preusmjeravanje trgovine na
novu alföldsko-riječku željeznicu utjecali su na to da lokalna
trgovina nije omogućila Vukovaru da potpuno iskoristi gospodarske
mogućnosti dunavskoga plovnog prometnog pravca.

Ključne riječi

Vukovar; Dunav; podunavski prometni pravac; 19. i početak 20. stoljeća; gospodarstvo; trgovina; sporiji gospodarski razvoj

Hrčak ID:

22642

URI

https://hrcak.srce.hr/22642

Datum izdavanja:

30.4.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.529 *