Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15291/magistra.2955

SLIKA POEZIJE U ČITANKAMA

Vesna Grahovac-Pražić ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
Slavica Vrsaljko ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 75-85

preuzimanja: 532

citiraj


Sažetak

U radu se govori o zastupljenosti poezije u udžbenicima za primarno obrazovanje. Poetski odgoj počinje u predškolskom razdoblju, a sustavno od polaska u prvi razred osnovne škole. Izbor pjesničkih tekstova i odgovarajući metodički instrumentarij značajni su u komunikaciji i recepciji poezije mlađih osnovaca. Udžbenici se promatraju temeljem načela kod izbora tekstova, a to je nacionalni, estetski, pedagoški i recepcijski. Analizom jednog udžbeničkog kompleta, od prvog do četvrtog razreda, za primarno obrazovanje pokazuje se zastupljenost poezije u udžbenicima u odnosu na ostale
književne rodove, odnos klasične i suvremene poezije i tematska raznolikost poezije. Analiza je pokazala dobru zastupljenost pjesničkih tekstova. Razvidna je neujednačenost u zastupljenosti nacionalnog i svjetskog kanona. Očekivano je prisutna tematska raznolikost s posebnim položajem tematiziranja svijeta djeteta i djetinjstva.

Ključne riječi

udžbenik, učenik, poezija, djetinjstvo, škola

Hrčak ID:

245555

URI

https://hrcak.srce.hr/245555

Datum izdavanja:

2.11.2020.

Posjeta: 1.004 *