Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Dramski žanrovi i teorija afekta tragedija i gađenje u pristupu Duncana A. Lucasa

Kristina Peternai Andrić


Puni tekst: hrvatski pdf 205 Kb

str. 251-267

preuzimanja: 227

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 205 Kb

str. 251-267

preuzimanja: 563

citiraj


Sažetak

Dva su dominantna smjera teorije afekta u književnoj znanosti: »politika afekta« što se oslanja na rad B. Spinoze, G. Deleuzea i B. Massumija gdje se afekti promišljaju u pojmovima pokreta, ritma, susreta, dinamike... te teorija što su je uveli E. Kosofsky Sedgwick i A. Frank na psihologijskom razlikovanju pozitivnih, neutralnih i negativnih afekata S. Tomkinsa. U radu se s osloncem na potonju liniju prikazuje međuodnos žanra tragedije i afekta gađenja što ga izvodi D. Lucas. Lucas (2018.) tvrdi da svaki književni žanr barata karakterističnim emocijama ili afektivnim stanjima. Tezu da se žanr tragedije bavi scenarijima gađenja i popravljanjem štete nastaloj kroz poniženje lika dokazuje na primjerima likova Edipa, Hamleta, Willija i Biffa Lomana.

Ključne riječi

teorija afekta; tragedija; gađenje; žanr

Hrčak ID:

246515

URI

https://hrcak.srce.hr/246515

Datum izdavanja:

20.10.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.886 *