Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.29.4.07

Je li ulazak Hrvatske u Europsku uniju utjecao na poslovni sentiment u industriji? Pristup metode sintetičke kontrole

Tihana Škrinjarić orcid id orcid.org/0000-0002-9310-6853 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Mirjana Čižmešija orcid id orcid.org/0000-0002-9873-7291 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 977 Kb

str. 643-663

preuzimanja: 675

citiraj


Sažetak

Određeni ekonomski i politički događaji određuju razinu i
dinamiku kretanja realnih ekonomskih varijabli, s jedne strane,
dok s druge strane poslovni sentiment kao "soft" varijabla ima
dobru prediktivnu moć tih istih varijabli. U ovom radu
razmatramo učinak ulaska Hrvatske u Europsku uniju (EU)
2013. godine na Pokazatelj konjunkturne klime u industriji (ICI)
kao mjeru poslovnoga sentimenta u hrvatskoj industriji. Ulazak
u EU imao je snažan pozitivan utjecaj na ekonomije koje su
ušle u Uniju. Za razliku od drugih novih država članica EU-a,
koje su ušle u EU u uzlaznoj fazi europskoga poslovnog ciklusa,
Hrvatska je u ovu zajednicu ušla odmah nakon stabilizacije
europske dužničke krize i u dugoj recesiji. Primjenom novoga
pristupa metode sintetičke kontrole (SCM) nad podacima
anketa pouzdanja poduzeća (BS), potvrđena je glavna hipoteza
rada da je ulazak Hrvatske u EU imao jak pozitivan učinak na
ICI, što se može objasniti kao euforija. Zaključci utemeljeni na
rezultatima ovog istraživanja služe poboljšanju i popularizaciji
BS i SCM.

Ključne riječi

indikator industrijske proizvodnje; metoda sintetičke kontrole; poslovne i potrošačke ankete; protučinjenična metodologija

Hrčak ID:

246652

URI

https://hrcak.srce.hr/246652

Datum izdavanja:

25.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.171 *