Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Studija objektivnog i subjektivnog ocjenjivanja kvalitete tiska modnih kataloga

Igor Zjakić orcid id orcid.org/0000-0002-1748-3550 ; Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Stanislav Bolanča ; Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Nikola Mrvac ; Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 973 Kb

str. 562-569

preuzimanja: 952

citiraj


Sažetak

Izrada modnog kataloga važan je čimbenik u plasmanu proizvoda koje katalog prezentira. Prezentacija proizvoda u katalogu mora biti objektivna, ali mora i privući potencijalnog kupca. Zbog toga se postavlja pitanje može li se modni katalog izraditi tako da se zadovolje sve karakteristike u smislu objektivnosti i subjektivnosti kada je u pitanju doživljaj boja. Doživljaj boja u prvom jeredu uvjetovan rasponom tonaliteta koji je direktno ovisan o gustoći obojenja upotrijebljenih bojila za tisak. Cilj ovoga rada je utvrditi korelaciju objektivnog i subjektivnog ocjenjivanja kvalitete tiska modnog kataloga. U tu svrhu otisnuti su motivi kojima se može dobiti navedena korelacija. Objektivna ocjena kvalitete tiska dobivena je mjerenjem trodimenzionalnih vrijednosti boja koji je moguće u katalogu reproducirati, dok je subjektivna ocjena kvalitete kataloga utvrđena analizom frekvencije doživljaja kvalitete tiska kataloga. Na temelju rezultata utvrđeni su parametri i granični uvjeti koje je potrebno zadovoljiti kako bi se katalog otisnuo u optimalnoj kvaliteti.

Ključne riječi

modni katalog; gustoća obojenja; gamut; raspon tonova; kvaliteta

Hrčak ID:

22776

URI

https://hrcak.srce.hr/22776

Datum izdavanja:

1.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.304 *