Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.69.1.2

Tradicijska igra i suvremeni kurikulum – mišljenje roditelja i odgajatelja

Ivana Visković orcid id orcid.org/0000-0002-4029-044X ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Jelena Topić orcid id orcid.org/0000-0002-8617-6212 ; Dječji vrtić „Biokovsko zvonce“ Makarska


Puni tekst: engleski pdf 399 Kb

str. 69-88

preuzimanja: 1.864

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 399 Kb

str. 49-68

preuzimanja: 1.222

citiraj


Sažetak

Promjene socijalnih interakcija u suvremenom društvu ograničavaju prijenos tradicijske igre kao značajnog segmenta kulturne nematerijale baštine. Pretpostavlja se da bi uvođenje tradicijske igre u institucionalni RPOO doprinjelo njenom očuvanju. Ispitano je mišljenje odgajatelja i roditelja djece rane i predškolske dobi o važnosti i svrhovitosti primjene tradicijske igre u odgojno-obrazovnom procesu. Važnost tradicijske igre značajnije procjenjuju ispitanici starije nego mlađe životne dobi, te visokooobrazovani nego nižeobrazovani ispitanici. Mjesto odrastanja ispitanika povezano je s procjenom ograničenja tradicijske igre. Procjena igre na otvorenom bez nadzora odraslih pozitivno korelira s procjenom zaokupljenosti djece virtualnim svijetom. Provedba akcijskih istraživanja o mogućnosti implementacije tradicijske igre uz longitudinalna istraživanja dječjeg razvoja, moguće bi ukazala na važnost tradicijske igre.


Ključne riječi

dijete rane i predškolske dobi; doprinos; igra na otvorenom; međugeneracijski prijenos; nematerijalna kulturna baština; ograničenja

Hrčak ID:

247376

URI

https://hrcak.srce.hr/247376

Datum izdavanja:

24.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.173 *