Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.69.1.2
Tradicijska igra i suvremeni kurikulum – mišljenje roditelja i odgajatelja
Ivana Visković
orcid.org/0000-0002-4029-044X
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Jelena Topić
orcid.org/0000-0002-8617-6212
; Dječji vrtić „Biokovsko zvonce“ Makarska
Sažetak
Promjene socijalnih interakcija u suvremenom društvu ograničavaju prijenos tradicijske igre kao značajnog segmenta kulturne nematerijale baštine. Pretpostavlja se da bi uvođenje tradicijske igre u institucionalni RPOO doprinjelo njenom očuvanju. Ispitano je mišljenje odgajatelja i roditelja djece rane i predškolske dobi o važnosti i svrhovitosti primjene tradicijske igre u odgojno-obrazovnom procesu. Važnost tradicijske igre značajnije procjenjuju ispitanici starije nego mlađe životne dobi, te visokooobrazovani nego nižeobrazovani ispitanici. Mjesto odrastanja ispitanika povezano je s procjenom ograničenja tradicijske igre. Procjena igre na otvorenom bez nadzora odraslih pozitivno korelira s procjenom zaokupljenosti djece virtualnim svijetom. Provedba akcijskih istraživanja o mogućnosti implementacije tradicijske igre uz longitudinalna istraživanja dječjeg razvoja, moguće bi ukazala na važnost tradicijske igre.
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi; doprinos; igra na otvorenom; međugeneracijski prijenos; nematerijalna kulturna baština; ograničenja
Hrčak ID:
247376
URI
Datum izdavanja:
24.11.2020.
Posjeta: 5.173 *