Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.38003/sv.69.1.6

Šah kao izvannastavna aktivnost

Saša Martinović orcid id orcid.org/0000-0001-7630-8552 ; Šahovski savez Zadarske županije
Ivan Markić orcid id orcid.org/0000-0003-0490-6160 ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 358 Kb

str. 227-242

preuzimanja: 1.607

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 366 Kb

str. 243-260

preuzimanja: 1.039

citiraj


Sažetak

Izvannastavne aktivnosti kao različiti organizacijski oblici okupljanja učenika u slobodno izvannastavno vrijeme u školi imaju pretežito kulturnoumjetničko, športsko, tehničko, rekreacijsko ili znanstveno obilježje (Cindrić, 1992). Kroz njih učenici zadovoljavaju svoje potrebe i razvijaju kulturu korištenja slobodnog vremena. Zahvaljujući svom pedagoškom potencijalu, šah se sve više implementira u kurikulume škola i poučava na svim razinama obrazovanja. Ovaj trend počinje pratiti i Hrvatska, u kojoj se šah u mnogo škola provodi kao izvannastavna i/ili izvanškolska aktivnost. U ovome radu prikazat će se i analizirati prednosti koje bavljenje šahom ima za učenike osnovnih škola te će se empirijskim istraživanjam utvrditi pojavnost izvannastavne aktivnosti šaha u školama Grada Zagreba. Temeljem rezultata kvalitativnog istraživanja prikazat će se stavovi voditelja šaha kao izvannastavne aktivnosti o prednostima njegove implementacije, načinima utvrđivanja interesa te o načinima rada voditelja i polaznika/učenika.

Ključne riječi

nastavne metode; osnovna škola; učenik; usavršavanje učitelja

Hrčak ID:

247381

URI

https://hrcak.srce.hr/247381

Datum izdavanja:

24.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.071 *