Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.38003/sv.69.1.6
Šah kao izvannastavna aktivnost
Saša Martinović
orcid.org/0000-0001-7630-8552
; Šahovski savez Zadarske županije
Ivan Markić
orcid.org/0000-0003-0490-6160
; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Zagrebu
Sažetak
Izvannastavne aktivnosti kao različiti organizacijski oblici okupljanja učenika u slobodno izvannastavno vrijeme u školi imaju pretežito kulturnoumjetničko, športsko, tehničko, rekreacijsko ili znanstveno obilježje (Cindrić, 1992). Kroz njih učenici zadovoljavaju svoje potrebe i razvijaju kulturu korištenja slobodnog vremena. Zahvaljujući svom pedagoškom potencijalu, šah se sve više implementira u kurikulume škola i poučava na svim razinama obrazovanja. Ovaj trend počinje pratiti i Hrvatska, u kojoj se šah u mnogo škola provodi kao izvannastavna i/ili izvanškolska aktivnost. U ovome radu prikazat će se i analizirati prednosti koje bavljenje šahom ima za učenike osnovnih škola te će se empirijskim istraživanjam utvrditi pojavnost izvannastavne aktivnosti šaha u školama Grada Zagreba. Temeljem rezultata kvalitativnog istraživanja prikazat će se stavovi voditelja šaha kao izvannastavne aktivnosti o prednostima njegove implementacije, načinima utvrđivanja interesa te o načinima rada voditelja i polaznika/učenika.
Ključne riječi
nastavne metode; osnovna škola; učenik; usavršavanje učitelja
Hrčak ID:
247381
URI
Datum izdavanja:
24.11.2020.
Posjeta: 4.071 *