Izvorni znanstveni članak
Onimijski frazemi i konceptualizacija svijeta
Nada Ivanetić
; Ekonomski fakultet, Rijeka
Ute Karlavaris-Bremer
; Ekonomski fakultet, Rijeka
Sažetak
U radu se obrađuju frazemi s onimijskom komponentom u hrvatskom i njemačkom jeziku,
i to prije svega oni u kojima do izražaja dolazi način na koji u dvije jezične zajednice percipiraju
druge i sebe. O odabranim se frazemima raspravlja koristeći se rezultatima istraživanja
socijalnog stereotipa u sociologiji i socijalnoj psihologiji i postavkama kognitivne lingvistike.
Mnogi su frazemi rezultat kognitivne kategorizacije stvarnosti na osnovi prototipičnih
modela ili njihove metaforičke projekcije. Stoga usporedba frazema u oba jezika pokazuje
podudarnost u nekim konceptualnim područjima, iako se onimijska komponenta većinom
razlikuje, što je odraz specifičnih geografskih, povijesnih i sl. okolnosti svake jezične zajednice.
Ključne riječi
frazemi; onimija; stereotipi; hrvatski jezik; njemački jezik
Hrčak ID:
22877
URI
Datum izdavanja:
13.5.1999.
Posjeta: 2.674 *