Croatian Nursing Journal, Vol. 4 No. 2, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.24141/2/4/2/4
Razlozi upisa studenata na studij sestrinstva
Snježana Čukljek
orcid.org/0000-0002-6435-5818
; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia
Janko Babić
; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia
Ana Marija Hošnjak
orcid.org/0000-0002-0083-3104
; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia
Sanja Ledinski Fičko
; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia
Martina Smrekar
orcid.org/0000-0001-9346-4362
; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi razloge upisa studenata na studij sestrinstva, prioritete u izboru studija te razlike u razlozima i prioritetima izbora upisa na studij s obzirom na prethodno završenu srednju školu. Istraživanje je provedeno na studentima redovnog studija sestrinstva Zdravstvenog veleučilišta koji su upisali prvu godinu studija u akademskim godinama 2017./2018. i 2018./2019. U svrhu istraživanja primijenjen je anonimni upitnik koji obuhvaća pitanja koja se odnose na demografske podatke i pitanja koja se odnose na razloge povezane s upisom na studij sestrinstva, radi li netko od članova njihove obitelji ili prijatelja u sustavu zdravstva te je li netko od članova njihove obitelji zdravstveni radnik. Studenti su morali navesti na kojem se mjestu odabira na skali od 1 do 10 nalazio studij sestrinstva prilikom upisa na visoka učilišta. Studenti koji su prethodno završili srednju školu za medicinske sestre kao razloge za upis na studij sestrinstva najčešće navode proširivanje postojećih znanja, stjecanje novih znanja i nastavak prethodnog obrazovanja. Studenti koji su završili druge srednje škole kao razloge za upis navode interes za medicinu, sestrinstvo, zdravstvo, pomaganje drugima, dobre mogućnosti zapošljavanja i to da im je sestrinstvo zanimljivo. Ispitanici u ovom istraživanju znatno češće navode da članovi obitelji ne rade u zdravstvu. Prilikom upisa na studij većina studenata na prvom je mjestu navela studij sestrinstva pri visokoškolskoj ustanovi na kojoj je provedeno istraživanje, u uzorku 2017. 74,7% ispitanika, a 2018. 67,3 % ispitanika. Nema statistički značajne razlike u prosječnom rangu odabira studija sestrinstva s obzirom na godinu upisa studija (p = 0,692). Podaci o razlozima upisa na studij mogu pomoći pri planiranju promocije studija i sestrinske profesije u javnosti kako bi potaknuli studente na upis.
Ključne riječi
sestrinstvo; obrazovanje; razlozi upisa na studij
Hrčak ID:
247682
URI
Datum izdavanja:
11.12.2020.
Posjeta: 1.943 *