Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.83

Stavovi potrošača prema oglašavanju na društvenim mrežama: prediktori i ishodi

Ivana Kursan Milaković orcid id orcid.org/0000-0003-3843-8908 ; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Mirela Mihić ; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Ivana Boljat ; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism


Puni tekst: engleski pdf 931 Kb

str. 83-97

preuzimanja: 1.227

citiraj


Sažetak

Svrha - Glavna je svrha ovoga rada istražiti utjecaj percipiranoga povjerenja, traženja noviteta i percipirane korisnosti na stavove potrošača prema oglašavanju na društvenim mrežama, kao i utjecaj tih stavova na namjeru kupovine te kupovinu i širenje usmene komunikacije.
Metodološki pristup - Uzorak je bio prigodan i obuhvatio je 265 ispitanika. Korištena je metoda online anketiranja
provedenog putem društvenih mreža Facebook i Instagram. U analizi prikupljenih podataka korištena je metoda višestruke regresije.
Rezultati i implikacije - Rezultati pokazuju da pozitivni stavovi potrošača prema oglašavanju na društvenim mrežama ovise o percipiranom povjerenju i korisnosti. Utjecaj traženja noviteta na stavove potrošača prema oglašavanju na društvenim mrežama nije se pokazao značajnim. Nadalje, rezultati pokazuju da su namjera kupovine, sama kupovina i usmena komunikacija značajni ishodi pozitivnih stavova potrošača prema oglašavanju na društvenim mrežama. Rezultati istraživanja imaju marketinške implikacije za tvrtke u vidu boljeg razumijevanja relevantnih prediktora i ishoda stavova prema oglašavanju u online kontekstu kao i pri kreiranju uspješnih komunikacijskih strategija.
Ograničenja - Ograničenjem se može smatrati korištenje prigodnog uzorka koji nije obuhvatio populaciju
u cijelosti, a što se može promatrati i kao smjernica za buduće istraživanje.
Doprinos - Ovo istraživanje daje uvid u nova saznanja u pogledu relevantnih prediktora i ishoda stavova potrošača prema oglašavanju na društvenim mrežama, a što do sada nije istraživano na predloženi način.

Ključne riječi

oglašavanje; stavovi potrošača; društvene mreže; prediktori; ishodi

Hrčak ID:

247958

URI

https://hrcak.srce.hr/247958

Datum izdavanja:

16.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.701 *