Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.115

Financijskim obrazovanjem do povećanja znanja o financijama potrošača adolescenata

Andrea Lučić orcid id orcid.org/0000-0002-3391-2503 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb
Dajana Barbić ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb
Marija Uzelac orcid id orcid.org/0000-0003-2349-9185 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 1.259 Kb

str. 115-130

preuzimanja: 1.873

citiraj


Sažetak

Svrha - Cilj je članka istražiti utjecaj financijskog obrazovanja na financijsku pismenost adolescenata i testirati učinkovitost srednjoškolskog udžbenika i programa „Moj novac, moja budućnost“. Također, svrha je provedenog istraživanja identificirati prediktore financijskog znanja prije radionice, kao i karakteristike mladih s najboljim rezultatima kako bi se dodatno istražila učinkovitost financijskog obrazovanja.
Metodološki pristup - Istraživanje je provedeno na adolescentima koji su sudjelovali u radionici „Moj novac, moja budućnost“ od listopada 2016. do veljače 2018. godine te je korišten upitnik kao instrument istraživanja.
Rezultati i implikacije – Provedenim istraživanjem zaključeno je kako financijske intervencije pridonose znanju mladih. Kao prediktori veće razine znanja među tinejdžerima navode se interesi, prijašnje financijsko obrazovanje i vlasništvo bankovnog računa. Nadalje, većina srednjoškolaca u uzorku ima razvijene štedne navike i ponašanje u kontekstu štednje te ima otvorene račune u bankama. Istraživanje razine financijskog znanja analizirano je u dvije faze, prije i nakon održane radionice (predtest i posttest). Nalazi ukazuju na to kako je financijsko znanje nakon radionice značajno veće od znanja prije sudjelovanja u radionici te kako je veće znanje prije radionice dovelo do znatno veće razine znanja nakon radionice. Razlika u razinama znanja istražena je i s obzirom na spol ispitanika.
Ograničenja – Uzorak uključuje samo učenike srednjih škola, a istraživanje je provedeno isključivo na području Republike Hrvatske.
Doprinos – Članak naglašava važnost programa financijskog obrazovanja za unaprjeđenje razine financijske pismenosti i učinkovitosti donošenja financijskih odluka u budućnosti.

Ključne riječi

financijsko obrazovanje; financijska pismenost; financijsko znanje; mladi; Hrvatska

Hrčak ID:

247968

URI

https://hrcak.srce.hr/247968

Datum izdavanja:

16.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.948 *