Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.131

Potrošački etnocentrizam i socijalni identitet: teorijska pozadina i prikaz empirijskih studija

Marija Čutura orcid id orcid.org/0000-0002-0917-7166 ; University of Mostar, Faculty of Economics


Puni tekst: engleski pdf 1.338 Kb

str. 131-146

preuzimanja: 1.331

citiraj


Sažetak

Svrha - Svrha je ovoga rada ponuditi uvid u interakciju između potrošačkog etnocentrizma i socijalnog identiteta kao koncepata od velikog značaja za različite reakcije potrošača u globaliziranom okružju.
Metodološki pristup - Rad sadrži analizu teorijskih polazišta koncepata, zasnovanih na teoriji socijalnog identiteta, kao i konceptualnu analizu sadržaja odabranih studija koje se bave potrošačkim etnocentrizmom i identitetom.
Rezultati i implikacije - Rad doprinosi dubljem uvidu u interakciju potrošačkog etnocentrizma i identiteta pružajući dobru osnovu za pojašnjenje i predviđanje različitih potrošačkih reakcija u globaliziranom okruženju. Iz perspektive teorije socijalnog identiteta, etnocentrizam predstavlja važan čimbenik u održavanju i očuvanju identiteta u promjenjivom okruženju. Navedena teorijska propozicija potvrđena je empirijskim studijama koje upućuju na pozitivan odnos između potrošačkog etnocentrizma i identiteta. S druge strane, određene studije pokazuju nešto drugačije rezultate u kojima razina etnocentrizma i snaga identiteta nisu u potpunosti usklađene. Studije koje se bave potrošačkim etnocentrizmom i identitetom, u kontekstu globalnih promjena i akulturacijskog procesa, upućuju na kompleksnost relacijske matrice između ovih dvaju koncepata.
Ograničenja - Rad se, u većoj mjeri, zasniva na propozicijama klasične teorije socijalnog identiteta fokusirajući se na specifične oblike socijalnog identiteta.
Doprinos - Rad predstavlja sintezu dinamičke perspektive teorije socijalnog identiteta s konceptualnom analizom studija koje se bave potrošačkim etnocentrizmom i identitetom.

Ključne riječi

teorija socijalnog identiteta; socijalni identitet; međugrupni odnosi; etnocentrizam; potrošački etnocentrizam

Hrčak ID:

247971

URI

https://hrcak.srce.hr/247971

Datum izdavanja:

16.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.763 *