Acta turistica, Vol. 32 No. 2, 2020.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/at/2020.32.2.141
MASLINARSKI TURIZAM: RAZUMIJEVANJE MOTIVACIJA POSJETITELJA MUZEJA
Milan Oplanić
; Institute of Agriculture and Tourism, Department of Economics and Agricultural development, Poreč, Croatia
Tajana Čop
orcid.org/0000-0002-1792-263X
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Zagreb, Croatia
Ana Čehić
orcid.org/0000-0002-2374-0795
; Institute of Agriculture and Tourism, Department of Economics and Agricultural development, Poreč, Croatia
Sažetak
Maslinarski turizam razvija se u ponudi turističkih destinacija kao važan oblik turizma posebnih interesa u okviru gastronomije, koji povezuje posjetitelje s maslinovim uljem i kulturom maslinarstva u destinacijama koje posjećuju. Glavni je cilj rada razumjeti motivaciju posjetitelja muzeja maslinovog ulja s trgovinom putem kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Kvalitativno prikupljanje podataka provedeno je dubinskim intervjuima na uzroku posjetitelja, dok su kvantitativni podaci prikupljani metodom ankete te analizirani pomoću T-testa i eksplorativne faktorske analize. Dobiveni rezultati opisuju profil prosječnog posjetitelja, pri čemu je utvrđena značajna razlika među posjetiteljima prema zemlji dolaska i motiva za posjet muzeju. Općenito, posjetitelji koji dolaze iz područja proizvodnje maslinova ulja više su motivirani za posjet muzeju. Identificirane su tri osnovne komponente motivacije: „Značajke maslinovog ulja“, „Uživanje“ i „Novosti“.
Ključne riječi
maslinarski turizam; motivacija posjetitelja; Istra; Hrvatska
Hrčak ID:
248135
URI
Datum izdavanja:
18.12.2020.
Posjeta: 2.503 *