Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/at/2020.32.2.141

MASLINARSKI TURIZAM: RAZUMIJEVANJE MOTIVACIJA POSJETITELJA MUZEJA

Milan Oplanić ; Institute of Agriculture and Tourism, Department of Economics and Agricultural development, Poreč, Croatia
Tajana Čop orcid id orcid.org/0000-0002-1792-263X ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Zagreb, Croatia
Ana Čehić orcid id orcid.org/0000-0002-2374-0795 ; Institute of Agriculture and Tourism, Department of Economics and Agricultural development, Poreč, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 461 Kb

str. 141-167

preuzimanja: 400

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 461 Kb

str. 141-167

preuzimanja: 254

citiraj


Sažetak

Maslinarski turizam razvija se u ponudi turističkih destinacija kao važan oblik turizma posebnih interesa u okviru gastronomije, koji povezuje posjetitelje s maslinovim uljem i kulturom maslinarstva u destinacijama koje posjećuju. Glavni je cilj rada razumjeti motivaciju posjetitelja muzeja maslinovog ulja s trgovinom putem kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Kvalitativno prikupljanje podataka provedeno je dubinskim intervjuima na uzroku posjetitelja, dok su kvantitativni podaci prikupljani metodom ankete te analizirani pomoću T-testa i eksplorativne faktorske analize. Dobiveni rezultati opisuju profil prosječnog posjetitelja, pri čemu je utvrđena značajna razlika među posjetiteljima prema zemlji dolaska i motiva za posjet muzeju. Općenito, posjetitelji koji dolaze iz područja proizvodnje maslinova ulja više su motivirani za posjet muzeju. Identificirane su tri osnovne komponente motivacije: „Značajke maslinovog ulja“, „Uživanje“ i „Novosti“.

Ključne riječi

maslinarski turizam; motivacija posjetitelja; Istra; Hrvatska

Hrčak ID:

248135

URI

https://hrcak.srce.hr/248135

Datum izdavanja:

18.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.714 *