Pregledni rad
https://doi.org/10.38003/sv.69.2.10
UPRAVLJANJE RAZVOJEM PEDAGOŠKIH KOMPETENCIJA
Irena Labak
; Odjel za biologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Sažetak
Kompetencija podrazumijeva sposobnost ili stručnost pojedinca za uspješno ovladavanje različitih ciljeva. Razlikuju se opće kompetencije, prenosive i neovisne o profesiji, i specifične kompetencije koje su profesionalno ovisne. Svaki pojedinac djeluje u svojem osobnom ili profesionalnom životu koristeći se jednima i drugima. Nastavnicima za obavljanje njihova posla potrebne su brojne kompetencije koje se u radu jednim imenom nazivaju pedagoškim kompetencijama koje, kao i ostale kompetencije, nisu statične i ne mogu se u potpunosti steći tijekom inicijalnog obrazovanja, nego su vrlo dinamične i razvijaju se cijelog života. U radu je predloženo i raspravljeno kako nastavnici tijekom svojega svakodnevnog rada mogu planirati i pratiti vlastiti razvoj pedagoških kompetencija ne bi li bili pasivni sudionici vlastitoga profesionalnog razvoja. Predložen je model ponavljajućih refleksija tijekom kojih se prikupljaju povratne informacije o učinkovitosti razvoja i utvrđivanja novih potreba za daljnji razvoj.
Ključne riječi
nastavnik; povratne informacije; profesionalni razvoj; refleksija; učitelj
Hrčak ID:
249030
URI
Datum izdavanja:
29.12.2020.
Posjeta: 2.488 *