Odgojno-obrazovne teme, Vol. 3 No. 6, 2020.
Izvorni znanstveni članak
Podučavanje elemenata tehnike tai chija u nastavi Tjelesnog i zdravstvenog odgoja: utjecaj na pozitivne i negativne emocije učenika
Martin Pavlina
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Ivan Holik
orcid.org/0000-0001-7560-4288
; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi utjecaj elemenata tai chi chuana u nastavi Tjelesne i zdravstvene
kulture na kogniciju i područje pozitivnih i negativnih emocija u učenika razredne nastave.
Uzorak ispitanika činila su dva 4. razreda osnovne škole, s eksperimentalnim razredom koji je
činilo 26 učenika i kontrolnim koji su činila 23 učenika. Eksperimentalna grupa je tri puta tjedno
u razdoblju od 45 dana vježbala tai chi chuan. Ispitanici su obiju grupa na početku i na kraju istraživanja
ispunili skalu SPANE (Scale of positive and negative experiences, hr. Skala pozitivnih i
negativnih iskustava). Na temelju dvanaest čestica SPANE-a i triju izvedenih veličina dobiveno
je petnaest istoimenih varijabli. Pri statističkoj je analizi korištena aritmetička sredina zbroja pojedinačnih
rezultata i Studentov t-test. Rezultati su pokazali da se vježbanjem tai chi chuana značajno
povećavaju pozitivne emocije eksperimentalne grupe unutar nje same i u odnosu na kontrolnu
te se smanjuju određene negativne emocije. Na temelju dobivenih rezultata zaključeno je
da vježbanje tai chi chuana može značajno povećati učestalost pozitivnih emocija, reducirati one
negativne te homogenizirati razred u okviru odgojno-obrazovnog procesa.
Ključne riječi
kognicija; negativne emocije; pozitivne emocije; tai chi chuan; Tjelesna i zdravstvena kultura
Hrčak ID:
249130
URI
Datum izdavanja:
15.12.2020.
Posjeta: 1.928 *