Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v7i2.8

Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?

Ljubica Matek orcid id orcid.org/0000-0003-2373-2418 ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 177 Kb

str. 453-474

preuzimanja: 771

citiraj


Sažetak

Rad iščitava roman Charlesa Dickensa Teška vremena (1854) kroz prizmu problematike obrazovanja. U romanu se prikazuje racionalistički, pozitivistički, empirijski usmjeren obrazovni sustav koji se isključivo temelji na činjenicama i zabranjuje svaki oblik mašte ili umjetničkog rada i razmišljanja, a napose čitanje književnih djela. Prikazom sudbine likova (učenika Gradgrindove škole), propituje se opravdanost i učinkovitost takvog utilitaristički usmjerenog obrazovanja, dok se odgojem i odrastanjem Sissy Jupe, utemeljenom na humanističkim vrijednostima, prikazuje alternativa takvom obrazovnom procesu. U zaključku se ističe nužnost cjelovitog obrazovanja osobe kao društveno i moralno poželjnije alternative od obrazovanja radnika za tržište te se naglašava uloga književnosti i čitanja u procesu sazrijevanja, socijalizacije, razvoja empatije i samoaktualizacije.

Ključne riječi

Charles Dickens, Teška vremena, obrazovanje, književnost, mašta

Hrčak ID:

250586

URI

https://hrcak.srce.hr/250586

Datum izdavanja:

30.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.565 *