Izlaganje sa skupa
Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene
Vladimir Vujčić
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovome radu autor je pokušao pokazati odnos između Rawlsove koncepcije osobe, društvene kooperacije i političke edukacije. Rawls političku edukaciju precizno veže za liberalno političko stajalište, a ne za život u cjelini. Zato je u njegovoj koncepciji važna teza o “razložnom pluralizmu” i razložno nesuglasnim koncepcijama dobroga života. U radu se pokušava pokazati da je za Rawlsa upravo koncepcija razložne osobe cilj političke edukacije, zapravo sposobnost osobe da prihvati osnovna načela pravednosti kao uvjeta za društvenu kooperaciju, a “tereti suđenja” su izvor i okvir temeljnih političkih vrlina (tolerancije, respekta, reciprociteta, uljudnosti, itd.) koje Rawls zastupa i smatra značajnima za ideju javnoga uma, tj. određenu vrstu deliberativne demokracije, te za samu opstojnost i stabilnost političkog poretka. Tako se Rawls zapravo uključio u raspravu o koncepciji liberalnih vrlina i mogućnosti njihove političke socijalizacije i edukacije.
Ključne riječi
kooperacija; liberalizam; političko; političko obrazovanje; razložni pluralizam; Rawls; tereti suđenja
Hrčak ID:
23201
URI
Datum izdavanja:
26.8.2003.
Posjeta: 1.975 *