Izvorni znanstveni članak
Objektivno vrednovanje lokacijski i vremenski ovisnih tendencija boja i individualizacije pomoću modela za analizu boje odjeće
Gabrijela Fužir Bauer
; Fakultet strojarstva, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Sažetak
U radu je istraženo izgrađivanje vizualnog indentiteta pomoću odjeće u vremenu globalizacije i društvenih tendencija individualizaciji. Svrha istraživanja bila je pomoći dizajnerima, istraživačima tržišta i osobama koji rade na marketingu, u razvoju marketinških strategija za tržište specifičnih kulturnih, društvenih karakteristika te karakteristika pojedinca. Pretpostavljeno je da se tendencije individualizacije u društvu mogu odrediti analizom karakteristika vizualnih elemenata koje čovjek upotrebljava u izgradnji svog vizualnog imidža. Tim elementima svatko istodobno izražava dimenzije vlastite kulturne, društvene i osobne karakteristike. Mjerenje, odnosno istraživanje boja, kao jedne od vizualnih mjerljivih elemenata, odabrano je za kao indikator društvenog i individualnog identiteta. Također je izrađen model za objektivno vrednovanje tendencije individualizacije.
Ključne riječi
odjeća; boja; individualizacija; globalizacija; vizualna slika; identitet
Hrčak ID:
23206
URI
Datum izdavanja:
3.6.2007.
Posjeta: 1.405 *