Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15176/vol57no204
Višeosjetilna metafora u funkciji parodijske integracije u glazbenim spotovima hip-hop izvođača
Gordana Čupković
orcid.org/0000-0001-8591-6357
; Department of Croatian Studies, University of Zadar
Silvana Dunat
; Arts Academy of the University of Split
Sažetak
Interpretiraju se izdvojeni primjeri višeosjetilnih metafora u spotovima i naslovnicama albuma kojima su predstavljeni rap uradci Kreše Kulašina, poznatog pod umjetničkim imenom Krešo Bengalka, te skupine Kiša metaka. Proučavanim se višeosjetilnim metaforama društveni kriticizam ukalupljuje u spektakl kao tipično obilježje gangsta žanra. Analizom izdvojenih primjera upućuje se na konceptualnu integraciju kao jedan od važnih mehanizama proizvodnje parodijskoga odmaka koji je vidljiv u izobličenju konvencionalnih prikaza eksterijera i interijera, statičnosti i dinamičnosti, kao i u kontrastiranju osjetilnih senzacija (auditivnih, vizualnih i verbalnih).
Ključne riječi
kognitivna semantika, konceptualna metafora, višeosjetilna metafora, spektakl, parodija, gangsta rap
Hrčak ID:
248312
URI
Datum izdavanja:
21.12.2020.
Posjeta: 1.946 *