Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol57no204

Višeosjetilna metafora u funkciji parodijske integracije u glazbenim spotovima hip-hop izvođača

Gordana Čupković orcid id orcid.org/0000-0001-8591-6357 ; Department of Croatian Studies, University of Zadar
Silvana Dunat ; Arts Academy of the University of Split


Puni tekst: engleski pdf 791 Kb

str. 65-78

preuzimanja: 493

citiraj


Sažetak

Interpretiraju se izdvojeni primjeri višeosjetilnih metafora u spotovima i naslovnicama albuma kojima su predstavljeni rap uradci Kreše Kulašina, poznatog pod umjetničkim imenom Krešo Bengalka, te skupine Kiša metaka. Proučavanim se višeosjetilnim metaforama društveni kriticizam ukalupljuje u spektakl kao tipično obilježje gangsta žanra. Analizom izdvojenih primjera upućuje se na konceptualnu integraciju kao jedan od važnih mehanizama proizvodnje parodijskoga odmaka koji je vidljiv u izobličenju konvencionalnih prikaza eksterijera i interijera, statičnosti i dinamičnosti, kao i u kontrastiranju osjetilnih senzacija (auditivnih, vizualnih i verbalnih).

Ključne riječi

kognitivna semantika, konceptualna metafora, višeosjetilna metafora, spektakl, parodija, gangsta rap

Hrčak ID:

248312

URI

https://hrcak.srce.hr/248312

Datum izdavanja:

21.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.353 *