Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15176/vol57no109
Subverzivna ikona trudnoće suprotstavljena kulturi straha: vizualne prakse u lokalnom kontekstu
Suzana Marjanić
orcid.org/0000-0002-6158-3006
; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb
Sažetak
U članku interpretiram subverzivnu ikonu trudnoće u linearnom hodu, suprotstavljenu kulturi straha: od Vlaste Delimar koja je ambijentom Trudnoća (1987) upisana u feminističku i žensku povijest umjetnosti jugoslavenskoga/hrvatskoga konteksta kao prva domaća umjetnica koja je fotodokumentacijom, fotopeformansom dokumentirala vlastitu trudnoću; izvela je trudnoću na način boginje i pritom je seksualizirala Baubinom pozom. Nadalje, zaustavljam se na interpretacijama subverzije trudničkim trbuhom što ju je ostvarila u svome radu Lady Rosa of Luxembourg (2001) Sanja Iveković, da bih niz kontekstualizirala potresnom pričom-ispovijedi umjetnice mlađe generacije Martine Križanić, koja je na prvoj domaćoj izložbi o trudnoći Žena – trudnica – majka: zelene sfere i nekropolitike (Galerija Vladimir Bužančić, Zagreb 2017., kustosica Anita Zlomislić) vizualizirala subverzivno majčinstva (instalacija Kabine za presvlačenje, 2017), iz vlastite perspektive, i to bez straha.
Ključne riječi
Hrčak ID:
239349
URI
Datum izdavanja:
19.6.2020.
Posjeta: 1.980 *